Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim Ortamlarının Tasarımı BTO 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin tanıtmak ve öğretim tasarımı uygulamaları yapmak.

Dersin İçeriği

Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri,İhtiyaç Belirleme ve Analizi,Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri,Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri,Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri,İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri,Genel Değerlendirme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İhtiyaç ve problem Analizi yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Eğitsel gereksinimleri tanımlar. Anlatım,
3 Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Öğretim Tasarımı
3 Öğretim Tasarımı Teknolojileri ve Tarihçesi
4 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
5 Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri ve Analizi
6 Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri ve Analizi
7 Ara Sınav
8 Görev Analizi
9 Öğretim Tasarım Modelleri
10 Öğretim Tasarım Modelleri
11 İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri
12 Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
13 Uygulama Örnekleri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. X
2 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır X
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). X
8 Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 İhtiyaç ve problem Analizi yapar.
2 Eğitsel gereksinimleri tanımlar.
3 Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar.
4 Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler.
5 Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler.
6 Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur.
7 Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur.
8 Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 6