Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Teknolojilerinin Planlaması ve Yönetimi BTO 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKKI BAĞCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar.
2 Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar.
3 Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir.
4 Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır.
5 Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler.
6 Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir.
7 Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar.
8 Eğitim Teknolojisindeki yeni yaklaşımları öğretim ortamına kazandırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. X
2 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır X
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). X
8 Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar.
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar.
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar.
2 Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar.
3 Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir.
4 Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır.
5 Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler.
6 Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir.
7 Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar.
8 Eğitim Teknolojisindeki yeni yaklaşımları öğretim ortamına kazandırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)