Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri | BTO 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim öğretim süreçlerinde bilgisayarın etkili kullanılmasını ve bir destek materyali olarak süreçleri yönetebilme kapasitesinin kavratılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli öğretimin temel bileşenleri, uygulamaları ve bilgisayar destekli öğretimde yeni gelişmeler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BDE´nin tanımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | BDE´nin tarihsel gelişimini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bir tane alıştırma ve uygulama programı tasarlar ve uygular. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Bir tane Bire-bir Eğitim programı tasarlar ve uygular. | Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Bir tane Eğitsel oyun tasarlar ve uygular. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
6 | BDEde kullanılan donanımları söyler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | BDEde kullanılan multimedya uygulamalarından örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Lego-logo uygulamalarını BDEde kullanır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
9 | BDEde eşitlik ve etik kavramlarının önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Bir tane BDE programını değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Tanıtımı-Giriş | |
2 | Bilgisayar Destekli Eğitime Giriş. Bilgisayar Destekli Eğitimin tarihsel oluşumu ve gelişim aşamaları | |
3 | BDE´de sınıf içi uygulamalar | |
4 | BDE ve BDÖ | |
5 | BDE´nin program geliştirme içindeki rolü | |
6 | BDE´de program(software) değerlendirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | BDE´de donanım(hardware) değerlendirme | |
9 | BDE ve kuramlar(davranışçı, bilişsel ve yapısalcı kuramlar) | |
10 | BDE´de multimedya uygulamaları, BDE´de lego-logo uygulamaları | |
11 | BDE ´de etik ve eşitlik | |
12 | BDE uygulamaları(Bilgisayar destekli ve temelli), Bilgisayarla öğretim programının değerlendirilmesi | |
13 | BDE´de eğitim ve özürlülerin eğitimi, BDE geleceği | |
14 | Final Projelerinin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık |
Ders Kaynakları | Maddux, CD., Johnson D.L. ve Willis, J.W.(1997)Educational Computing. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | X | |||||
8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | ||||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | BDE´nin tanımını yapar. | |||||||||||||
2 | BDE´nin tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||||
3 | Bir tane alıştırma ve uygulama programı tasarlar ve uygular. | |||||||||||||
4 | Bir tane Bire-bir Eğitim programı tasarlar ve uygular. | |||||||||||||
5 | Bir tane Eğitsel oyun tasarlar ve uygular. | |||||||||||||
6 | BDEde kullanılan donanımları söyler. | |||||||||||||
7 | BDEde kullanılan multimedya uygulamalarından örnekler verir. | |||||||||||||
8 | Lego-logo uygulamalarını BDEde kullanır. | |||||||||||||
9 | BDEde eşitlik ve etik kavramlarının önemini açıklar. | |||||||||||||
10 | Bir tane BDE programını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |