Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Komparatistiğe Giriş | ADE 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınır aşımı gerçekleştiren Aynı ya da iki farklı kültüre veya ulusa bağlı iki yazarı, iki edebiyat dönemini ya da eserleri karşılaştırmak. |
Dersin İçeriği | Aynı yazarın eserleri arasında veya Türk veya Alman, Avusturya, İsviçre yazarlarının eserleri arasında konu, dil kullanımı, biçim, kültür alanında benzerlik ve ayrıcalıkları saptanacak, konuların karşılaştırmaları, eleştiri ve yorumları sağlanacaktır. Edebiyatta imaj konusu, Alman ve Türk yazarların eserlerinde örneğin, eğitim, aile, ahlak değerleri, ön yargıları, kadın, gençlik, anlatım teknikleri vb. konular Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim çerçevesinde araştırılıp, incelenecek ve yorumlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı edebiyatı açıklar. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Karşılaştırmalı edebiyat öncülerini ve görüşlerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Karşılaştırmalı edebiyat yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Belirli edebiyat eserleri üzerinde inceleme yaparak bu eserler arasındaki benzer ve farklı noktaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Karşılaştırmalı edebiyat eleştiri çalışmalarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Eserler, yazarlar, dönemler ve konular arası ortak yönlerin genetik ve tipolojik karşılaştırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Edebiyat | |
2 | Tarihsel Gelişimi | |
3 | Avrupa Edebiyatında Karşılaştırmalı Edebiyatı Hazırlayan Etkenler | |
4 | Türk Edebiyatında Karşılaştırmalı Edebiyatı Hazırlayan Etkenler | |
5 | Edebi Çevirilerin Dünyadaki Etkisi | |
6 | Dünyadaki Edebi Çevirilerin Türkiye´deki Etkisi | |
7 | Modern Yaşam ve İletişim | |
8 | Karşılaştırmalı Edebiyatın Dünyadaki Öncüleri | |
9 | Karşılaştırmalı Edebiyatın Türkiye´deki Öncüleri | |
10 | Karşılaştırmalı Edebiyat Metotları | |
11 | Edebiyat Biliminde Öğrenim Metotları | |
12 | İmgebilim | |
13 | Karşılaştırmalı Edebiyat ve Çevirinin İlişkisi | |
14 | Ulusal Edebiyat - Dünya Edebiyatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] BAYTEKİN, Binnaz (2006), Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | ||||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | ||||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı edebiyatı açıklar. | ||||||||||
2 | Karşılaştırmalı edebiyat öncülerini ve görüşlerini anlatır. | ||||||||||
3 | Karşılaştırmalı edebiyat yöntemlerini uygular. | ||||||||||
4 | Belirli edebiyat eserleri üzerinde inceleme yaparak bu eserler arasındaki benzer ve farklı noktaları analiz eder. | ||||||||||
5 | Karşılaştırmalı edebiyat eleştiri çalışmalarını tartışır. | ||||||||||
6 | Eserler, yazarlar, dönemler ve konular arası ortak yönlerin genetik ve tipolojik karşılaştırmasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |