Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
20. Yy. Alman Edebiyatında Roman ADE 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. İsmail CANDAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Günümüzde kültürbilime yaklaşan edebiyatı incelemek ve küreselleşmenin etkisinde yabancı kültürleri tanımak ve tanıtmak, ortak normlar, adet - gelenekler, kültürel tanıtımları içeren insanbilimlerini edebiyat ve ürünleri vasıtasıyla tanımak, değerlendirmek.
Dersin İçeriği 20. Yüzyıl Alman Romanı gerek biçim gerekse de içerik yönünden o dönemin toplumsal ve sosyo-kültürel yapısı bağlamında incelenecek ve çeşitli örnekler üzerinde çözümleme yolları denenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder. Anlatım,
2 Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
3 Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
4 Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
7 Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
8 Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 20. yy. Alman Romanına Genel Bakış
2 20.yy. Alman Romanının Genel Özellikleri
3 20.yy. Alman Toplum Yapısının Romanlara Yansıması
4 20.yy. Alman Romanında Kültürel Öğeler
5 Günter Grass "Beim Häuten der Zwiebel"
6 Günter Grass "Beim Häuten der Zwiebel"
7 Siegfried Lenz "Landesbühne"
8 Siegfried Lenz "Landesbühne"
9 ARASINAV
10 Heinrich Böll "Gruppenbild mit Dame"
11 Heinrich Böll "Gruppenbild mit Dame"
12 Max Frisch "Stiller"
13 Alman Roman Örneklerinin Karşılaştırılması
14 Alman Roman Örneklerinin Karşılaştırılması
Kaynaklar
Ders Notu 1) TEKİN, Mehmet, (2009);Roman Sanatı; Ötüken Neşriyat
Ders Kaynakları 2) GRİMM, Reinhold (1974);Deutsche Romantheorien, Athenäum Verlag
3) BAUER, Matthias (1977);Romantheorie, J. B. Metzler
4) ZENGİN, Dursun (2011); Alman Edebiyatı, Pelikan Kitapevi, Ankara
5) RIEDEL, Werner (1996);Einführung in den Roman, Aulis Verlag Deubner &Co KG
6) AKTAŞ, Şerif (1998) Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş, Akçay Yayınları, İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. X
4 Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. X
5 Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder.
2 Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar.
3 Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar.
4 Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır.
5 Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir.
6 Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür.
7 Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler.
8 Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 3 10 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6