Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Taksonomisi Praktikumu | BIY 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki Sistematiği Alanında Temel Bilgileri Kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Gymnspermae, Pinaceae,Cupressacaea, Taxaceae,Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae,Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae,Rosaceae, Apiaceae,Astearceae, Boraginaceae,Scrophulariaceae,Lamiaceae,Cyperaceae,Poaceae,Liliaceae, Amaryllidaceae,Iridaceae, Orchidaceae,Sparganiaceae, Thypaceae |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
2 | Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar | Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gymnspermae, Pinaceae | |
2 | Cupressacaea, Taxaceae | |
3 | Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae | |
4 | Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae | |
5 | Rosaceae, Apiaceae | |
6 | Astearceae | |
7 | Boraginaceae | |
8 | Scrophulariaceae | |
9 | Lamiaceae | |
10 | Cyperaceae | |
11 | Poaceae | |
12 | Liliaceae, Amaryllidaceae | |
13 | Iridaceae, Orchidaceae | |
14 | Sparganiaceae, Thypaceae |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Davis PH. ‘Flora of Turkey and East Aegean Island’1-11 cilt, 1965-1888. 2)Barthlott, W., Neinhuis, C., Cutler, D., Ditsch, F., Meusel, I., Theisen, I. & Wilhelmi, H. (1998) Classification and terminology of plant epicuticular waxes. Botanical Journal of the Linnean Society 126 (3): 237–260. 3) Frederic S. “Türkiye Çiçekleri ” 2004, İstanbul. 4) Ekim T. Ve arkd. ‘ Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı’, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
2 | Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
3 | Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
4 | Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|