Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Floristik Kompozisyon Belirleme ve Yöntemleri BIY 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Vejetasyonda bulunan bitkisel materyalin familyalar bazında tanınması. Kullanım alanlarının belirlenmesi. Endemik ve risk altında bulunan türlerin belirlenerek korumaya alınması ve üretimlerinin yapılması konusunda temel bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği Floristik kompozisyon belirleme yöntemlerinin uygulanması, verilerin alınması ve sonuçların değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 dersin tamamındaTüm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Floristik kompozisyon, tanımlar, kavramlar
2 Biyolojik, ekolojik ve sosyolojik olarak bitkiler
3 Bitkilerin birlikte yaşam sosyolojisi (fitososyoloji)
4 Taksonomik sınıflandırma
5 Botanik kompozisyon belirlemede Transekt yöntemi
6 Botanik kompozisyon belirlemede Kuadrat yöntemi
7 Botanik kompozisyon belirlemede Lup yöntemi
8 Botanik kompozisyon belirlemede Gözle tahmin yöntemi
9 Sınav
10 Alana göre botanik kompozisyon belirleme
11 Ağırlığa göre botanik kompozisyon belirleme
12 Vejetasyondan bitki toplama ve ilkeleri
13 Bitki materyallerinin herbaryumu ve korunması
14 Genel değerlendirme ve sonuçlar
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notu
Ders Kaynakları Avcıoğlu, R., 1983. Çayır Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi. Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 466, Bornova-İzmir.
Kaçar, B., 1983. Genel Bitki Fizyolojisi.
Ankara Üniv. Ziraat Fak., Yayınları: 881, Ders Kitabı: 246, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 dersin tamamındaTüm
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 25 25
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6