Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akaroloji | BIY 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere akarlar hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | akarların sistematikteki yeri. Akarların morfolojisi; kutikula, gnatozoma, idiosoma, bacaklar ve his organları. Akarların anatomisi; sindirim, boşaltım, dolaşım, kas, solunum, sinir ve üreme sistemleri, akarların hayat devri ve akarların yaşam ortamları, akarların davranışları, akar sistematiği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akarolojide kullanılan çoğu terimler öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Akarların sistematikteki yeri öğrenilmiş olacak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Akarların morfolojisi öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Akarların anatomisi öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Akarların hayat devri, embriyonik gelişmeleri bilinecek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Akarların davranışları öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | |
7 | Akarlarda beslenme öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Akarlarda üreme şekilleri öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, | |
9 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları öğrenci tarafından bilinecek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akarolojide kullanınlan terimler | |
2 | Akarların sistematikteki yeri | |
3 | Akarların morfolojisi | |
4 | Akarların morfolojisi | |
5 | Akarların anatomisi | |
6 | Akarların anatomisi | |
7 | Akarların hayat devri, embiryonik gelişme | |
8 | Akarların hayat devri, postembiryonik gelişme | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Akarların davranışları | |
11 | Akarlarda üreme şekilleri, | |
12 | Akarlarda beslenme | |
13 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları | |
14 | Akar sistematiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Osman Ecevit. Akarolojiye giriş. Ondokuzmayıs Üniversitesi, 1981. 255 sayfa Salih Doğan, Nusret Ayyıldız Akaroloji Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akarolojide kullanılan çoğu terimler öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
2 | Akarların sistematikteki yeri öğrenilmiş olacak | ||||||
3 | Akarların morfolojisi öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
4 | Akarların anatomisi öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
5 | Akarların hayat devri, embriyonik gelişmeleri bilinecek | ||||||
6 | Akarların davranışları öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
7 | Akarlarda beslenme öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
8 | Akarlarda üreme şekilleri öğrenci tarafından bilinecek | ||||||
9 | Akarlarda yaşayış ve yaşam ortamları öğrenci tarafından bilinecek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |