Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sitogenetikte Uygulamalar | BIY 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sitogenetik uygulamalarında kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Kromozom materyallerinin elde edilmesi, test metotları, kromozomal anormallikler, istatistiksel analizler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sitogenetik çalışmalarda uyulması gereken temel ilkeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
2 | Çalışmalarda kullanılan çözeltilerin hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bitki materyal temininde dikkat edilmesi gereken konular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Bitki kromozomlarının elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Bitki kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Deney hayvanı seçiminde dikkat edilmesi gereken konular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Hayvan kromozomlarının elde edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Hayvan kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
9 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | |
10 | İnsan kromozom çalışmalarında dikkat edilecek kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
11 | Kromozomal anormallik ve kardeş kromatid değişimi testleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Mikronukleus testi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
13 | Comet analizi | Anlatım, | |
14 | Mayoz kromozomlarının eldesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
15 | Elde edilen sonuçların değerlendirilmesinde istatistiksel analizler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sitogenetik çalışmalarda uyulması gereken temel ilkeler | |
2 | Çalışmalarda kullanılan çözeltilerin hazırlanması | |
3 | Bitki materyal temininde dikkat edilmesi gereken konular | |
4 | Bitki kromozomlarının elde edilmesi | |
5 | Bitki kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | |
6 | Deney hayvanı seçiminde dikkat edilmesi gereken konular | |
7 | Hayvan kromozomlarının elde edilmesi | |
8 | Hayvan kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | |
9 | İnsan kromozom çalışmalarında dikkat edilecek kurallar | |
10 | İnsan kromozom çalışmalarında dikkat edilecek kurallar | |
11 | Kromozomal anormallik ve kardeş kromatid değişimi testleri | |
12 | Mikronukleus testi | |
13 | Comet analizi | |
14 | Mayoz kromozomlarının eldesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Elçi, Ş., Sitogenetikte Araştırma Yöntemleri ve Gözlemler, 100. Yıl Üniversitesi Yayınları, No:18, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sitogenetik çalışmalarda uyulması gereken temel ilkeler | ||||||
2 | Çalışmalarda kullanılan çözeltilerin hazırlanması | ||||||
3 | Bitki materyal temininde dikkat edilmesi gereken konular | ||||||
4 | Bitki kromozomlarının elde edilmesi | ||||||
5 | Bitki kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | ||||||
6 | Deney hayvanı seçiminde dikkat edilmesi gereken konular | ||||||
7 | Hayvan kromozomlarının elde edilmesi | ||||||
8 | Hayvan kromozomlarında gözlenen anormallik tipleri | ||||||
9 | Ara Sınav | ||||||
10 | İnsan kromozom çalışmalarında dikkat edilecek kurallar | ||||||
11 | Kromozomal anormallik ve kardeş kromatid değişimi testleri | ||||||
12 | Mikronukleus testi | ||||||
13 | Comet analizi | ||||||
14 | Mayoz kromozomlarının eldesi | ||||||
15 | Elde edilen sonuçların değerlendirilmesinde istatistiksel analizler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |