Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre ve Enerji Ekonomisi | IKT 671 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURULLAH ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURULLAH ALTINTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç.Dr. Selim İNANÇLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre ve enerji sorunları ve politikalarının etkilerini tartışmak ve bu politikaların uygulanmasında ekonomik ve finansal araçların etkilerini ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Bu derste çevre ve enerji sorunları ve politikaları değerlendirilerek, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler üzerine etkileri tartışılmaktadır. Ayrıca sorunların çözümlenmesinde uygulanacak ekonomik araçlar ortaya konularak, çevre ve enerji kaynaklarının gelişmesini sağlamak için ne tür araçların uygulanacağını analiz edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve enerji ekonomisi ile genel ekonomi ilişkisini ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre ve enerji sorunlarının giderilmesinde ekonomik | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Çevre ve enerji Politikalarını iktisadi açıdan uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Uluslar arası Çevre ve Enerji politikalarının nasıl | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Türkiyedeki Çevre ve Enerji kaynaklarının nasıl | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Türkiyede çevre ve enerji sorunlarını önlemek için ne | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve Enerji Kaynakları ve Ekonomi İlişkisi | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
2 | Çevre ve Enerji Sorunları ve Ekonomik Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
3 | Sektörel Çevre Sorunları ve Politikaları ve Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
4 | Alternatif Enerji Kaynakları, Sürdürülebilirliği ve Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
5 | Çevre ve enerji Sorunları ve Politikalarının Gelişmiş Ülkeler Üzerine Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
6 | Çevre ve enerji Sorunları ve Politikalarının Gelişmekte Olan Ülkeler Üzerine Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
7 | Çevre ve Enerji Politikalarının Mikro ve Makro Ekonomik Açıdan Etkileri | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
8 | Vize | Vize |
9 | Uluslar arası Çevre ve Enerji Kuruluşları ve Faaliyetlerinin Analizi | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
10 | Uluslar arası Çevre ve Enerji Antlaşmaları, Sözleşmeleri ve Etkileri. | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
11 | Türkiyede Çevre ve Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilirliği | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
12 | Türkiyede Çevre ve Enerji Politikalarının Ekonomik Açıdan Analizi | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
13 | Türkiyede Sektörel Çevre Politikaları ve Alternatif Enerji Politikalarının Değerlendirilmesi | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
14 | AB Çevre ve Enerji Politikalarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi | Öğretim Üyesi Ders Notları ve İlgili Makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnançlı, S., Çevre Ekonomisi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Yücel, F., B., Enerji Ekonomisi, Febel Yay. Siebert, H.,(20019 Economics and Environment: Theory and Policy, Berlin Springer. D., Chapman, 2000. Environmental Economics - Theory, Application, and Policy. 1st edition only. Reading: Mass: Addison Wesley. R K Turner., D W Pearce and I Bateman. 1993. Environmental Economics: an Elementary Introduction. 1st edition only. Baltimore: Johns Hopkins UP. Bahattacharyya, S., C., (2011), Energy Economics, 1st Edition,Springer Pub. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | ||||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | ||||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | ||||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ve enerji ekonomisi ile genel ekonomi ilişkisini ortaya koyar. | ||||||||||
2 | Çevre ve enerji sorunlarının giderilmesinde ekonomik | ||||||||||
3 | Çevre ve enerji Politikalarını iktisadi açıdan uygular | ||||||||||
4 | Uluslar arası Çevre ve Enerji politikalarının nasıl | ||||||||||
5 | Türkiyedeki Çevre ve Enerji kaynaklarının nasıl | ||||||||||
6 | Türkiyede çevre ve enerji sorunlarını önlemek için ne |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |