Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Dönemde Hristiyan Düşüncesi | FDB 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aydınlanma ile beraber Hristiyanlıkta son iki yüzyılda hangi akımların ortaya çıktığı, Hristiyanlığın hangi yönlere doğru evirildiği, hangi teologların ne tür fikirler öne sürdüğünü ortaya koyma. |
Dersin İçeriği | Hristiyanlik, modernite, teoloji, ekümenizm, Özgürleştirme teolojisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlanma döneminde Hristiyanlik | |
2 | Schleiermacher ve Kantçı yorum | |
3 | Feuerbach ve Hristiyanlığın özü | |
4 | Moltman ve çarmıha gerilmiş Tanrı | |
5 | Karl Barth ve Vahiy Düşüncesi | |
6 | Karl Rahner ve Tanrısal lütuf | |
7 | Milbank ve sosyal teori | |
8 | Tarihselci Kritik | |
9 | Tarihi İsa Çalışmaları | |
10 | Özgürleştirme Teolojisi | |
11 | Ekümenik Teoloji | |
12 | Feminist Teoloji | |
13 | Pantekostluk ve karizmatik liderlik | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Meister, Chad ve James Beilby (ed.). The Routledge Companion to Modern Christian Thought. London: Routledge, 2015.
Kennedy, Phillip. Twentieth-Century Theologians: A New Introduction to Modern Christian Thought. I.B. Tauris , 2010 Milbank, John. Theology and social theory : beyond secular reason. Oxford : Basil Blackwell 1990 Feuerbach, Ludwig. The essence of Christianity. New York : Prometheus Books 1989 Rahner, Karl. Theological Investigations. Barth, Karl. Church Dogmatics Rowland, Christopher.The Cambridge companion to liberation theology. Cambridge : Cambridge University Press 1999.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 28 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |