Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Dönemde Hristiyan Düşüncesi FDB 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Aydınlanma ile beraber Hristiyanlıkta son iki yüzyılda hangi akımların ortaya çıktığı, Hristiyanlığın hangi yönlere doğru evirildiği, hangi teologların ne tür fikirler öne sürdüğünü ortaya koyma.

Dersin İçeriği

Hristiyanlik, modernite, teoloji, ekümenizm, Özgürleştirme teolojisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aydınlanma döneminde Hristiyanlik
2 Schleiermacher ve Kantçı yorum
3 Feuerbach ve Hristiyanlığın özü
4 Moltman ve çarmıha gerilmiş Tanrı
5 Karl Barth ve Vahiy Düşüncesi
6 Karl Rahner ve Tanrısal lütuf
7 Milbank ve sosyal teori
8 Tarihselci Kritik
9 Tarihi İsa Çalışmaları
10 Özgürleştirme Teolojisi
11 Ekümenik Teoloji
12 Feminist Teoloji
13 Pantekostluk ve karizmatik liderlik
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Meister, Chad ve James Beilby (ed.). The Routledge Companion to Modern Christian Thought. London: Routledge, 2015.

 

Kennedy, Phillip. Twentieth-Century Theologians: A New Introduction to Modern Christian Thought. I.B. Tauris , 2010

Milbank, John. Theology and social theory : beyond secular reason. Oxford : Basil Blackwell 1990

Feuerbach, Ludwig. The essence of Christianity. New York : Prometheus Books 1989

Rahner, Karl. Theological Investigations.

Barth, Karl. Church Dogmatics

Rowland, Christopher.The Cambridge companion to liberation theology. Cambridge : Cambridge University Press 1999.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 28
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,12
Dersin AKTS Kredisi 6