Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dini Çeşitlilik ve Çağdaş Dönemde Din | FDB 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dinlerin modern donemde nasıl anlaşıldığının anlaşılması ve dini çeşitliliğin inanalar tarafından nasıl anlamlandırıldığının tahlili yapılacağı için dinler tarihi alanında yüksek lisans yapan öğrencilere derinlemesine bir içerik sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Din kavramı, Dinler arası diyalogun ortaya çıkışı, dinler teolojisi ve karşılaştırmalı teoloji gibi alanlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlanma Öncesi Dönemde Din | |
2 | Aydınlanma döneminde din kavramının dönüşümü | |
3 | Din ve Dinler Kavramının Analizi | |
4 | Dinler Arasi Diyalog | |
5 | Dinler Teolojisi Alanı | |
6 | Dini Dışlayıcılık (Hristiyanlıkta) | |
7 | Dini Dışlayıcılık (diğer dinlerde) | |
8 | Dini Kapsayıcılık (Hristiyanlıkta) | |
9 | Dini Kapsayıcılık (diğer dinlerde) | |
10 | Dini Çoğulculuk (Hristiyanlıkta) | |
11 | Dini Çoğulculuk (diğer dinlerde) | |
12 | Dinler Teolojisi Eleştirileri | |
13 | Karşılaştırmalı Teoloji | |
14 | Yeni Yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Smith, Wilfred Cantwell. Towards a World Theology. Philadelphia: Westminister, 1981. Hick, John. An Interpretation of Religion. London: Macmillan, 1989. Race, Alan. Christians and Religious Pluralism: Patterns in Christian Theology of Religions. 2. Baskı. London: SCM Press, 1993. Yaran, Cafer Sadık. (der.) İslam ve Öteki: Dinlerin Doğruluk, Kurtarıcılık ve Bir Arada Yasama Sorunu. İstanbul: Kaknu¨s Yayınları, 2001. Knitter, Paul. Introducing Theologies of Religions. Maryknoll: Orbis Books, 2002. Masuzawa, Tomoko. The Invention of World Religions. Chicago, London: University of Chicago, 2005. Clooney, Francis Xavier. “Comparative Theology”, The Oxford Handbook of Systematic Theology. Ed. John Webster - Kathryn Tanner - Iain Torrance. 653-669 Oxford: Oxford University Press, 2007. D’Costa, Gavin. Christianity and World Religions: Disputed Questions in the Theology of Religions. Oxford: Wiley-Blackwell, 2009. Hedges, Paul. Controversies in Interreligious Dialogue and the Theology of Religions. London: SCM Press, 2010. Akay Dag, Esra. Dinler Teolojisine Postliberal Yaklasım: George Lindbeck ve Dinlerin Karsılastırılamazlıgı. Bilimname, 2020(41), 277-30. Akay Dag, Esra Dini Ötekine Yeni Bir Yaklasim Olarak Karsilastirmali Teoloji. Sakarya Üniversitesi Ilahiyat Faku¨ltesi Dergisi (SAUIFD), 20(38), 87-110 (2018). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|