Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dini Çeşitlilik ve Çağdaş Dönemde Din FDB 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dinlerin modern donemde nasıl anlaşıldığının anlaşılması ve dini çeşitliliğin inanalar tarafından nasıl anlamlandırıldığının tahlili yapılacağı için dinler tarihi alanında yüksek lisans yapan öğrencilere derinlemesine bir içerik sağlayacaktır.

Dersin İçeriği

Din kavramı, Dinler arası diyalogun ortaya çıkışı, dinler teolojisi ve karşılaştırmalı teoloji gibi alanlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aydınlanma Öncesi Dönemde Din
2 Aydınlanma döneminde din kavramının dönüşümü
3 Din ve Dinler Kavramının Analizi
4 Dinler Arasi Diyalog
5 Dinler Teolojisi Alanı
6 Dini Dışlayıcılık (Hristiyanlıkta)
7 Dini Dışlayıcılık (diğer dinlerde)
8 Dini Kapsayıcılık (Hristiyanlıkta)
9 Dini Kapsayıcılık (diğer dinlerde)
10 Dini Çoğulculuk (Hristiyanlıkta)
11 Dini Çoğulculuk (diğer dinlerde)
12 Dinler Teolojisi Eleştirileri
13 Karşılaştırmalı Teoloji
14 Yeni Yöntemler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Smith, Wilfred Cantwell. Towards a World Theology. Philadelphia: Westminister, 1981.

Hick, John. An Interpretation of Religion. London: Macmillan, 1989.

Race, Alan. Christians and Religious Pluralism: Patterns in Christian Theology of Religions. 2. Baskı. London: SCM Press, 1993.

Yaran, Cafer Sadık. (der.) İslam ve Öteki: Dinlerin Doğruluk, Kurtarıcılık ve Bir Arada Yasama Sorunu. İstanbul: Kaknu¨s Yayınları, 2001.

Knitter, Paul. Introducing Theologies of Religions. Maryknoll: Orbis Books, 2002.

Masuzawa, Tomoko. The Invention of World Religions. Chicago, London: University of Chicago, 2005.

Clooney, Francis Xavier. “Comparative Theology”, The Oxford Handbook of Systematic Theology. Ed. John Webster - Kathryn Tanner - Iain Torrance. 653-669 Oxford: Oxford University Press, 2007.

D’Costa, Gavin. Christianity and World Religions: Disputed Questions in the Theology of Religions. Oxford: Wiley-Blackwell, 2009.

Hedges, Paul. Controversies in Interreligious Dialogue and the Theology of Religions. London: SCM Press, 2010.

Akay Dag, Esra. Dinler Teolojisine Postliberal Yaklasım: George Lindbeck ve Dinlerin Karsılastırılamazlıgı. Bilimname, 2020(41), 277-30.

Akay Dag, Esra Dini Ötekine Yeni Bir Yaklasim Olarak Karsilastirmali Teoloji. Sakarya Üniversitesi Ilahiyat Faku¨ltesi Dergisi (SAUIFD), 20(38), 87-110 (2018).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)