Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dını İletışım ve Dın Eğıtımı FDE 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HASAN MEYDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, iletişim ilke ve tekniklerini dini anlamlar açısından ele alarak bunun din eğitimi çalışmalarında nasıl kullanılacağının belirlenmesidir.
Dersin İçeriği Dini muhtevalı iletişim unsurları, ilkeleri ve teknikleri incelenerek, dini iletişimin bir din eğitim etkinliği olarak değerlendirilecek
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kişiler arası iletişimin mahiyetini ve unsurlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Kişiler arası iletişim şekillerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 İletişim-öğrenme ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Okulda, ailede, toplumda dini iletişim ilke ve kurallarını açıklarr Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Dini iletişimlerde iletişim unsurlarının özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Dini iletişimin sınırlıklarını ve iletişim engellerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Mahiyeti ve Unsurları
2 Farklı İletişim Becerileri
3 İletişim-Öğrenme İlişkisi
4 Din Öğretimi Açısından İletişim Önemi
5 Akademik (pedagojik, andragojik) Dini İletişimler
6 Sosyal (ilişkisel) Dini İletişimler
7 Aile içi (yaşantısal) Dini İletişimler
8 Ara Sınav
9 Dini İletişimde Kanal ve Özellikleri
10 Dini İletişimde Mesaj ve Özellikleri
11 Dini İletişimde Kanal ve Özellikleri
12 Dini İletişimde alıcı ve Özellikleri
13 Dini İletişimde Sınırlıklar ve İletişim Engelleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003
Ders Kaynakları Akif ERGİN- C Birol. Eğitimde İletişim, Anı Yayınları, Ankara, 2000
Mustafa KÖYLÜ, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 1994
Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay. Samsun, 1998
John FİSKE, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. S. İrvan, Bilim Sanat Yayınları, Ankara, 1996
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Kişiler arası iletişimin mahiyetini ve unsurlarını bilir
2 Kişiler arası iletişim şekillerini açıklar
3 İletişim-öğrenme ilişkisini açıklar
4 Okulda, ailede, toplumda dini iletişim ilke ve kurallarını açıklarr
5 Dini iletişimlerde iletişim unsurlarının özelliklerini açıklar
6 Dini iletişimin sınırlıklarını ve iletişim engellerini bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6