Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dını İletışım ve Dın Eğıtımı | FDE 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iletişim ilke ve tekniklerini dini anlamlar açısından ele alarak bunun din eğitimi çalışmalarında nasıl kullanılacağının belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Dini muhtevalı iletişim unsurları, ilkeleri ve teknikleri incelenerek, dini iletişimin bir din eğitim etkinliği olarak değerlendirilecek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişiler arası iletişimin mahiyetini ve unsurlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kişiler arası iletişim şekillerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | İletişim-öğrenme ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Okulda, ailede, toplumda dini iletişim ilke ve kurallarını açıklarr | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Dini iletişimlerde iletişim unsurlarının özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Dini iletişimin sınırlıklarını ve iletişim engellerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin Mahiyeti ve Unsurları | |
2 | Farklı İletişim Becerileri | |
3 | İletişim-Öğrenme İlişkisi | |
4 | Din Öğretimi Açısından İletişim Önemi | |
5 | Akademik (pedagojik, andragojik) Dini İletişimler | |
6 | Sosyal (ilişkisel) Dini İletişimler | |
7 | Aile içi (yaşantısal) Dini İletişimler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dini İletişimde Kanal ve Özellikleri | |
10 | Dini İletişimde Mesaj ve Özellikleri | |
11 | Dini İletişimde Kanal ve Özellikleri | |
12 | Dini İletişimde alıcı ve Özellikleri | |
13 | Dini İletişimde Sınırlıklar ve İletişim Engelleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003 |
Ders Kaynakları | Akif ERGİN- C Birol. Eğitimde İletişim, Anı Yayınları, Ankara, 2000 Mustafa KÖYLÜ, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara, 1994 Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dini Tutum, Etüt Yay. Samsun, 1998 John FİSKE, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. S. İrvan, Bilim Sanat Yayınları, Ankara, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişiler arası iletişimin mahiyetini ve unsurlarını bilir | |||||||||
2 | Kişiler arası iletişim şekillerini açıklar | |||||||||
3 | İletişim-öğrenme ilişkisini açıklar | |||||||||
4 | Okulda, ailede, toplumda dini iletişim ilke ve kurallarını açıklarr | |||||||||
5 | Dini iletişimlerde iletişim unsurlarının özelliklerini açıklar | |||||||||
6 | Dini iletişimin sınırlıklarını ve iletişim engellerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |