Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Felsefesi Klasik Metin Analizi FDI 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İslam Felsefesi alanında doktora yapan öğrencilere İslam felsefesinin klasik metinlerini analiz etmeyi öğretmektir
Dersin İçeriği Giriş, Kitabul-Burhan ve Adabul Bahs metinlerinin analizi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik bir metni tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 İslam felsefesi klasik metinlerini analiz etme yöntemini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Burhan geleneğini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
4 Kitabul-burhanı analiz eder Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje,
5 Adabul-bahs metinlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
6 Adabul-bahs metinlerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kiitabul Burhan analizi
3 Kiitabul Burhan analizi
4 Kiitabul Burhan analizi
5 Kiitabul Burhan analizi
6 Kiitabul Burhan analizi
7 Kiitabul Burhan analizi
8 ARA SINAV
9 Adabul Bahs
10 Adabul Bahs
11 Adabul Bahs
12 Adabul Bahs
13 Adabul Bahs
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu İbn Rüşd, Kitabül-Burhan, Kahire 1982
Semerkandi, Adabul-bahs.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Klasik bir metni tanır
2 İslam felsefesi klasik metinlerini analiz etme yöntemini tanır
3 Burhan geleneğini tanımlar
4 Kitabul-burhanı analiz eder
5 Adabul-bahs metinlerini tanır
6 Adabul-bahs metinlerini analiz eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6