Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Düşüncesine Giriş | FDI 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı düşüncesini kapsamlı bir şekilde öğrencilerin kavramasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Osmanlı düşüncesi ve temsilcileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı düşüncesinin tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Osmanlı düşünce sisteminin temellerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Osmanlı Düşüncesinin yapısını tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Taşkörülüzadenin eserlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Cürcani, Seyyid Şerifin Şerhul-Mevakıfını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Katip Çelebinin metnini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Medeniyetine Giriş | |
2 | Osmanlı Medreselerinde İlim | |
3 | Osmanlı Düşüncesinin Kaynakları | |
4 | Osmanlı Düşüncesinin Yapısı | |
5 | Taşköprülü-zâde, eş-Şakaiku´n-Numaniyye tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
6 | Taşköprülü-zâde, eş-Şakaiku´n-Numaniyye tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
7 | Katip Çelebi, Keşfüz-Zünun, Cihannuma, tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Katip Çelebi, Keşfüz-Zünun, Cihannuma, tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
10 | Cürcani, Seyyid Şerif, Şerhul-Mevakıf tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
11 | Cürcani, Seyyid Şerif, Şerhul-Mevakıf tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
12 | Cürcani, Seyyid Şerif, Şerhul-Mevakıf tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
13 | Cürcani, Seyyid Şerif, Şerhul-Mevakıf tanıtımı ve seçilen kısmın analizi | |
14 | Molla Lütfi, el-Metalibul İlahiyye, tanıtımı ve seçilen kısmın analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Osmanlı Uygarlığı, Halil İnalcık, Ankara 2003 |
Ders Kaynakları | [2] Osmanlılarda bilimsel düşüncenin yapısı, Remzi Demir, Ankara Epos yay. 2001 [3] Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, II, İz Yayıncılık, İstanbul, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı düşüncesinin tanımlar. | |||||||||
2 | Osmanlı düşünce sisteminin temellerini tanır | |||||||||
3 | Osmanlı Düşüncesinin yapısını tasnif eder. | |||||||||
4 | Taşkörülüzadenin eserlerini analiz eder. | |||||||||
5 | Cürcani, Seyyid Şerifin Şerhul-Mevakıfını analiz eder. | |||||||||
6 | Katip Çelebinin metnini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |