Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ İslam ve Hıristiyan Düşüncesı | FDI 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli bir ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bu dersin yardımcısı yoktur. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belli problemler üzerinden İslam ve Hıristiyan düşüncesini mukayese etmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam ve Batı düşüncesinin önemli şahsiyetlerinin belli konulara yaklaşımları karşılaştırma yapmak amacıyla incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
12 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ Felsefesi ve Düşünceler Arası Etkileşimler | |
2 | Augustine'de Tanrı ve Yaratma | |
3 | Augustine'de İnsan Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
4 | Farabi'de Tanrı ve Yaratma | |
5 | Farabi'de Ahlak Felsefesi | |
6 | Farabi'de Siyaset Felsefesi | |
7 | Farabi'de Siyaset Felsefesi | |
8 | İbn Miskeveyh'te Ahlak ve Mutluluk | |
9 | İbn Miskeveyh'te İnsan Fiilleri | |
10 | Aquinas'ta İman-Akıl İlişkisi | |
11 | Aquinas'ta Tanrı ve Yaratma | |
12 | Aquinas'ta Mutluluk | |
13 | Bonaventura'da İman-Akıl İlişkisi | |
14 | İbn Rüşd'de İman-Akıl İlişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | McGrath, Alister E. 1997. Christian Theology, An Introduction. Oxford: Blackwell. Mücahid, Huriye Tevfik. Fârâbî´den Abduh´a Siyasi Düşünce. çev. Vecdi Akyüz. İstanbul: İz yy, 1995. Kaya, Cüneyt, İbn Sina Felsefesinde Alemin Mükemmelliği Düşüncesi, İstanbul, MÜSBE, 2002. Tillich, Paul. A History of Christian Thought From its Judaic and Hellenistic Origins to Existentialism. Ed. C. E. Braaten. New York: Simon and Schuster, 1972. Libera, Alain de. Ortaçağ Felsefesi. Çev. Ayşe Meral. İstanbul: Litera, 2005. |
Ders Kaynakları | Akyol, O Faruk. Thomas Aquinas, Doktor Angelicus Hayat, Eserleri ve Düüncesi. İstanbul: Homer Kitabevi, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | |||||||||
2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | |||||||||
3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | |||||||||
4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | |||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 | ||||||||||
11 | ||||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |