Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinler Tarihinin Temel Meseleleri | FDT 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin, konusun ve problemlerinin neler olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak kendisine araştırma alanı olarak seçtiği dinin tanımı, din tasnifleri, dinin muhtevası, dini/dinleri anlama yolları; kadim ve modern dinleri anlamada yöntem farklılığı; dine bakıştaki değişmelerin yol açtığı yöntem farklılıkları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim dalı olarak dinler tarihinin Batıda ortaya çıkışını betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dinler tarihinin temel konularını saptar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
3 | Dinler tarihinin metotlarını tespit eder | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Batıda ve İslam dünyasında dinler tarihinin öncülerini hatırlar | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Dinler tarihine yardım eden bilimleri belirler | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Dinler Tarihi başlığı altında yer verilen bilimlerini sıralar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir bilim dalı olarak dinler tarihinin mahiyeti | |
2 | Dinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallardan dinler tarihinin farkı | |
3 | Dinleri çalışma konusu olarak alan diğer bilim dallarından dinler tarihinin farkı | |
4 | Dinler tarihinin temel meseleleri: | |
5 | Dinin tanımında gözetilmesi gereken temel ölçütler | |
6 | Dinin tasnıf edilmesi ve bu hususta gözetilecek temel ölçütler | |
7 | Dinlerin tasnifi ve bu hususta gözetilmesi gereken temel ölçütler | |
8 | Sınav | |
9 | Dinin mahiyeti; dinler tarihi, teoloji ilişkisi | |
10 | Dinin mahiyeti hakkındaki antropoloiik, sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar | |
11 | Din dilinin, dinin dilinin bilmenin, dini anlamadaki yeri | |
12 | Bilgi anlayışında yaşanan değişimlerin, dinin mahiyeti hakkındaki yaklaşımlarda yol açtığı değişikler. | |
13 | Modernizm ve postmodernizmin din anlayışlarında yol açtığı değişmeler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Joachim Wach, Dinler Tarihin, mustükil bir bilim dalı olarak kuruluşuna teorik bir giriş, çev. Fuat Aydın, Ataç yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] Ömer Mahir Alper (ed), Batıda din Çalışmaları, Metropol Yayınları, İstanbul. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim dalı olarak dinler tarihinin Batıda ortaya çıkışını betimler | |||||||||
2 | Dinler tarihinin temel konularını saptar | |||||||||
3 | Dinler tarihinin metotlarını tespit eder | |||||||||
4 | Batıda ve İslam dünyasında dinler tarihinin öncülerini hatırlar | |||||||||
5 | Dinler tarihine yardım eden bilimleri belirler | |||||||||
6 | Dinler Tarihi başlığı altında yer verilen bilimlerini sıralar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |