Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağ Tarihi Mukayeseli Metin Okumaları | TAR 654 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağ Tarihi hakkında fakrlı okumalar yaparak, döneme farklı açılardan yaklaşılmasına katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Yakınçağ ve Avrupa Yakınçağ Tarih hakkında farklı görüşlere sahip tarihçilerin yayınlarını okumak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yakınçağ tarihi belgelerini ve yazı çeşitleri tanıtmayı hedefler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yakınçağ belgelerinde kullanılan diplomatika kurallarını açıklamyı amaçlar | Soru-Cevap, | |
3 | Belge okuma, anlama ve yorumlama kabiliyeti kazandırmayı hedefler. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mukayeseli metin okumaları yaparak tarihi analiz yorum ve kabiliyetini artırmayı hedefler | Anlatım, | |
5 | Metinlerden elde edilen veri ve çıktıların bilimsel bir çalışmada nasıl kullanılacağını gösterir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve öğrencilerle tanışma. | |
2 | Yakınçağ Tarihi ve farklı yaklaşımların önemi | |
3 | Prens Sabahaddin | |
4 | Said Halim Paşa | |
5 | Namık Kemal | |
6 | Kılıçzade Hakkı | |
7 | Mehmed Akif | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ziya Gökalp | |
10 | Yusuf Akçura | |
11 | Dünya Tarihi okumaları | |
12 | Farklı Osmanlı Tarihi okumaları | |
13 | Modern Avrupa Tarihi okumaları | |
14 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prens Sababaddin, Türkiye Nasıl Kurtarılabilir?, İstanbul 1913. Prens Said Halim Paşa, İslamlaşma, Dersaadet 1338. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yakınçağ tarihi belgelerini ve yazı çeşitleri tanıtmayı hedefler | ||||||||||
2 | Yakınçağ belgelerinde kullanılan diplomatika kurallarını açıklamyı amaçlar | ||||||||||
3 | Belge okuma, anlama ve yorumlama kabiliyeti kazandırmayı hedefler. | ||||||||||
4 | Mukayeseli metin okumaları yaparak tarihi analiz yorum ve kabiliyetini artırmayı hedefler | ||||||||||
5 | Metinlerden elde edilen veri ve çıktıların bilimsel bir çalışmada nasıl kullanılacağını gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |