Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ibn Haldun Okumaları TAR 641 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Mahmut Cihat İzgi
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İslam dünyasının mühim ilim ve fikir adamlarından biri olan Ibn Haldun´u ve eserlerini öğrencilere tanıtmak, Haldun´un ilimlere yaklaşımı konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin İçeriği İbn Haldun´un hayatı ve kariyeri; yaşadığı dönemin siyasi, iktisadi ve içtimai sorunları; en önemli eseri olan Mukaddime´nin döneminin sorunlarını ele alış tarzı ve ilimlere yaklaşımı.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ibn Haldun´un hayatı
2 Ibh Haldun´un kariyeri
3 Haldun´a göre Mağrib ve Maşrık: İslam dünyasının iktisadi, içtimai ve siyasi sorunları
4 Ibn Haldun´un ilimlere yaklaşımı ve sosyoloji
5 Haldun´un tarih felsefesi
6 Haldun´un eserleri ve Mukaddime
7 Mukaddime Neşirleri
8 Türkçe Litaratürde Ibn Haldun
9 Ibn Haldun ve Batı
10 Osmanlı Dünyasında Ibn Haldun
11 Haldun ve Modern Sosyoloji
12 Haldun ve Marks
13 Haldun ve Weber
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ibn Haldun, Mukaddime: Osmanlı Tercümesi, İstanbul, Klasik Yayınları, 2005.
Ibn Khaldûn, N. J. Dawood, Franz Rosenthal and Bruce Lawrence, The Muqaddimah: An Introduction to History, Princeton University Press; Abridged, 2004.
Syed Farid Alatas, Ibn Khaldun (Makers of Islamic Civilization), Oxford University Press, 2013
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)