Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ibn Haldun Okumaları | TAR 641 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Mahmut Cihat İzgi |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam dünyasının mühim ilim ve fikir adamlarından biri olan Ibn Haldun´u ve eserlerini öğrencilere tanıtmak, Haldun´un ilimlere yaklaşımı konusunda öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | İbn Haldun´un hayatı ve kariyeri; yaşadığı dönemin siyasi, iktisadi ve içtimai sorunları; en önemli eseri olan Mukaddime´nin döneminin sorunlarını ele alış tarzı ve ilimlere yaklaşımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ibn Haldun´un hayatı | |
2 | Ibh Haldun´un kariyeri | |
3 | Haldun´a göre Mağrib ve Maşrık: İslam dünyasının iktisadi, içtimai ve siyasi sorunları | |
4 | Ibn Haldun´un ilimlere yaklaşımı ve sosyoloji | |
5 | Haldun´un tarih felsefesi | |
6 | Haldun´un eserleri ve Mukaddime | |
7 | Mukaddime Neşirleri | |
8 | Türkçe Litaratürde Ibn Haldun | |
9 | Ibn Haldun ve Batı | |
10 | Osmanlı Dünyasında Ibn Haldun | |
11 | Haldun ve Modern Sosyoloji | |
12 | Haldun ve Marks | |
13 | Haldun ve Weber | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ibn Haldun, Mukaddime: Osmanlı Tercümesi, İstanbul, Klasik Yayınları, 2005. Ibn Khaldûn, N. J. Dawood, Franz Rosenthal and Bruce Lawrence, The Muqaddimah: An Introduction to History, Princeton University Press; Abridged, 2004. Syed Farid Alatas, Ibn Khaldun (Makers of Islamic Civilization), Oxford University Press, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|