Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça III | TAR 645 | 0 | 6 + 0 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farsça bilmeyi gerektiren alanlarla çalışma yapacak olanlara bu konuda yetkinlik kazandırılması ve Öğrencinin temel düzeydeki Farsça metinleri okuma anlama düzeyine ulaşması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Kelime ve cümle yapıları, cümle öğeleri, sıralı ve birlesik cümle türleri, yapı ve örnekleri metin üzerinde uygulamalı olarak işlenir. Çağdaş Farsça metinlerden orta düzeyde seçilmiş okuma parçaları üzerinden doğru okuma, yazma ve Türkçeye çeviri üzerinde durulur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kelime ve cümle yapıları | |
2 | Cümle öğeleri | |
3 | Sıralı cümleler | |
4 | Birleşik cümleler | |
5 | Fiiller | |
6 | Sıfatlar | |
7 | Tamlama yapıları ve çeşitleri | |
8 | Sıfat fiiller | |
9 | Temel zamanlar | |
10 | Edatlar | |
11 | Zarflar | |
12 | Bağlaçlar | |
13 | Basit ve birleşik kelime yapıları | |
14 | Cümle |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Dustur-e Zeban-e Farsi - ye Amuzeshi, Nadir Vazinpour, Tahran 1375 h.s 2-Farsça Grameri, M.Nazif ŞAHİNOĞLU, Istanbul 1997 3-Farsça Metinler, hzl. Mehmet Kanar, Mustafa Cicekler, Ali Guzelyuz, Istanbul 1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|