Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seyahatname Okumaları: Avrupa Seyahatnamelerinde Osmanlı | TAR 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Avrupalı Seyyahların Osmanlı Devleti ve Toplumuna İlişkin Gözlemleri Analiz Etmek |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET YAŞAR ERTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupalı Seyyahların Osmanlı Devleti ve Toplumuna İlişkin Gözlemleri Analiz Etmek. |
Dersin İçeriği | Avrupalı Seyyahlar, Seyahatnameler, Seyahatnamelere Göre Osmanlı Sarayı ve Padişahı, Osmanlı Savaş Gücü, Osmanlı İdari Yapısı, Osmanlı Yerleşimleri ve Toplumsal Hayat. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupalılardaki Osmanlı Algısını Kavratmak. | ||
2 | Avrupalı Seyyahlardaki Osmanlı İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | ||
3 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapılanmasının Nasıl Yansıdığını Anlatmak | ||
4 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Hayatının Nasıl Yansıdığını Anlatmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Ülkesine Gelen Seyyahlar | |
2 | Osmanlı Hakkında Bilgi Veren Seyahatnameler | |
3 | İmgebilim | |
4 | Avrupa’daki Osmanlı Türk Algısının Tarihsel Kökenleri | |
5 | Avrupa’daki Osmanlı Algısının Maddi Unsurları | |
6 | Avrupa’daki Osmanlı Algısının Düşünsel Unsurları | |
7 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapısının Tartışılması | |
8 | Seyahatnamelerde İslamiyet Algısı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Yapısı | |
11 | Seyahatnamelerde Cinsiyet Meselesi | |
12 | Seyahatnamelerde Osmanlı Düşünce Yapısı | |
13 | Seyahatnamelere Göre Osmanlı Kimliği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | -Söylem Üzerine, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay. -Michel Foucault, Bilginin Akeolojisi, Ayrıntı Yayınları. - Michel Foucault, Bilme İstenci Üzerine Dersleri,İstanbul Bilgi Ünv. Yayınları. -Serhat Ulağlı, İmgebilim, Ötekinin Bilimine Giriş, Sinemis Yayınları -Gülgün Üçel-Aybet, Avrupalı Seyyahların Gözünden Osmanlı Dünyası ve İnsanları, İletişim Yayınları. -Semra Germaner-Zeynep İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İş Bankası Kültür Yayınları -Ogiler Ghislain De Busbecq, Türk Mektupları & Kanuni Döneminde Avrupalı Bir Elçinin Gözlemleri , Türkiye İş Bankası Yayınları. -Ahmet Midhat Efendi, Avrupa´da Bir Cevelan, Tercüman-ı Hakikat Matbaası - Jean Thevenot , Thevenot Seyahatnamesi, Kitap Yayınevi. - Joseph de Tournefort, Tournefort Seyahatnamesi, Kitap Yayınevi. -Osmanlı’da Bir Köle (Brettenli Michael Heberer’in Anıları 16585-1588), Kitap Yayınevi. -İrvin Cemil Schick, Avrupalı Esireler ve Müslüman Efendileri Türk İllerinde Esaret Anlatıları, Kitap Yayınevi. -Stephan Gerlach, Türkiye Günlüğü 1573-1576, I-II, Kitap Yayınevi. - Hans Dernschwam, İstanbul ve Anadolu´ya Seyahat Günlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupalılardaki Osmanlı Algısını Kavratmak. | ||||||||||
2 | Avrupalı Seyyahlardaki Osmanlı İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | ||||||||||
3 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapılanmasının Nasıl Yansıdığını Anlatmak | ||||||||||
4 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Hayatının Nasıl Yansıdığını Anlatmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |