Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
II.Dünya Savaşı Tarihi | TAR 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | II. Dünya Savaşı´nın ve sonuçlarının anlaşılmasının sağlanması. |
Dersin İçeriği | II. Dünya Savaşı´na giden yok, savaşın başlangıcı ve gelişmesi, savaş alanının genişlemesi, savaşın sonuçları ve savaş sonrası durumun değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Savaş Öncesi Avrupa´daki siyasi durumu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Savaşın başlangıcındaki etkenleri algılar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Savaşın ve sonuçlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Savaş sonrası süreçteki gelişmeleri tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | II. Dünya Savaşı´nda Türkiye´nin durumunu analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | I. Dünya Savaşının birikimi, çözemediği sorunlar, savaşın nedenleri ve savaşa uzanan süreç | |
2 | Savaşın başlangıcı ve Rus-Alman saldırmazlık paktı | |
3 | Polonyanın işgali ve diğer devletlerin tepkisi | |
4 | Savaşın genişlemesi | |
5 | Savaşta Alman üstünlüğü | |
6 | 1940 yılı gelişmeleri | |
7 | 1941 yılı gelişmeleri | |
8 | 1942 yılı gelişmeleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Savaşın yönünün değişmesi ve Almanların durumu | |
11 | 1943 yılı gelişmeleri | |
12 | 1944-1945 yılı gelişmeleri ve savaşın sona ermesi | |
13 | Türkiye´yi savaşa sokma çabaları ve Türkiye´nin savaşa girişi | |
14 | Savaşın sonuçları ve savaş sonrası gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | R.A.C. Parker, İkinci Dünya Savaşı İbrahim Artuç, İkinci Dünya Savaşı 2 Cilt Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1995 Cilt: 1-2 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Savaş Öncesi Avrupa´daki siyasi durumu kavrar | ||||||||||
2 | Savaşın başlangıcındaki etkenleri algılar | ||||||||||
3 | Savaşın ve sonuçlarını değerlendirir | ||||||||||
4 | Savaş sonrası süreçteki gelişmeleri tartışır | ||||||||||
5 | II. Dünya Savaşı´nda Türkiye´nin durumunu analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |