Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Dünyada Heretık Dını Akımlar KLM 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Kelam anabilim dalı alanındaki diğer seçmeli dersler önerilir

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

19. yüzyılda Batıdaki din karşıtı tavırlar ve seküler anlayışın yaygınlaşması karşısında ortaya çıkan, dini ve ruhçu akımların tanıtımı. New Age veya Ufo tarikatları olarak da bilinen bu tür yeni dini arayışların nedenleri, kuruluş ilkeleri, kaynakları ve felsefelerini öğrencilere tanıtmaktır

Dersin İçeriği

Türkiyede bulunan Yeni Çağ Dini akımların öğrencilere tanıtılması ve eleştirisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler Türk dünyası dışındaki dini akımların Türkiyeye girmesini (19 YY) tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İslami olmayan dini akımları çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yeni Çağ Dini akımların çıkış gerekçelerini saptar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Batıdaki New Age Religious Movements düşüncesini eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Yeni Çağ Dini akımların Türkiye uzantılarını saptar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Yeni Çağ akımlarının İslam inancıyla mukayesesini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Materyalizm
2 Spritualizm
3 Dinin materyalizm ile ilişkisi
4 Dinin spritualizm ile bağlantısı
5 Batıdaki ruhçu akımlar. Ruhçu akımların Türkiyeye girişi
6 Sekülerlik ve ruhçuluk anlayışının karşılaştırılması
7 Okültizm-I
8 Okültizm-II
9 New Age dini akımlarının çıkış nedenleri ve belli başlı tarikatları
10 Ufo tarikatları ve Batıdaki belli başlı Ufo tarikatları
11 Ufo tarikatlarının Türkiye yansımaları
12 Türkiyedeki New Age dini akımlarının potansiyel yapısı
13 New Age akımlarının yaygınlaşmasının temel nedenleri
14 Dini arayışların geleceği
Kaynaklar
Ders Notu

Ali Köse, Milenyum tarikatları: Batıda yeni dini akımlar, İstanbul: Truva yayınları, 2006

Ders Kaynakları

1. A. Rafet Özkan, Kıyamet tarikatları: (yeni dini hareketler), İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2006
2. Aydoğan Vatandaş, Kızıl tarikat: tokyo-moskova-washington üçgeninde kıyamet silahları, İstanbul: Karakutu Yayınları, 2003
3. Grace Hallsell; Tanrıyı kıyamete zorlamak: Armagedon, Hristiyan kıyametçiliği ve İsrail; İngilizceden çevirenler Mustafa Acar, Hüsnü. Özmen, yay. haz. Ercan Şen, İstanbul: Kim Yayınları, 2002.
4. İsmail Kara, Din ile modernleşme arasında: çağdaş türk düşüncesinin meseleleri, İstanbul: Dergah Yayınları, 2003.
5. Rene Guenon, Ruhçu yanılgı; trc. Lütfi Fevzi Topaçoğlu. İstanbul: İz Yayıncılık, 1996
6. Gustave Geley,. Tekamülcü ruhçuluk ve medyomsal yönetimin ilkeleri, çev. Ergün Arıkdal, İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları, 1975

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Öğrenciler Türk dünyası dışındaki dini akımların Türkiyeye girmesini (19 YY) tartışır.
2 İslami olmayan dini akımları çözümler
3 Yeni Çağ Dini akımların çıkış gerekçelerini saptar.
4 Batıdaki New Age Religious Movements düşüncesini eleştirir.
5 Yeni Çağ Dini akımların Türkiye uzantılarını saptar.
6 Yeni Çağ akımlarının İslam inancıyla mukayesesini yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6