Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Dünyada Heretık Dını Akımlar | KLM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kelam anabilim dalı alanındaki diğer seçmeli dersler önerilir |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 19. yüzyılda Batıdaki din karşıtı tavırlar ve seküler anlayışın yaygınlaşması karşısında ortaya çıkan, dini ve ruhçu akımların tanıtımı. New Age veya Ufo tarikatları olarak da bilinen bu tür yeni dini arayışların nedenleri, kuruluş ilkeleri, kaynakları ve felsefelerini öğrencilere tanıtmaktır |
Dersin İçeriği | Türkiyede bulunan Yeni Çağ Dini akımların öğrencilere tanıtılması ve eleştirisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler Türk dünyası dışındaki dini akımların Türkiyeye girmesini (19 YY) tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İslami olmayan dini akımları çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeni Çağ Dini akımların çıkış gerekçelerini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Batıdaki New Age Religious Movements düşüncesini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Yeni Çağ Dini akımların Türkiye uzantılarını saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Yeni Çağ akımlarının İslam inancıyla mukayesesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Materyalizm | |
2 | Spritualizm | |
3 | Dinin materyalizm ile ilişkisi | |
4 | Dinin spritualizm ile bağlantısı | |
5 | Batıdaki ruhçu akımlar. Ruhçu akımların Türkiyeye girişi | |
6 | Sekülerlik ve ruhçuluk anlayışının karşılaştırılması | |
7 | Okültizm-I | |
8 | Okültizm-II | |
9 | New Age dini akımlarının çıkış nedenleri ve belli başlı tarikatları | |
10 | Ufo tarikatları ve Batıdaki belli başlı Ufo tarikatları | |
11 | Ufo tarikatlarının Türkiye yansımaları | |
12 | Türkiyedeki New Age dini akımlarının potansiyel yapısı | |
13 | New Age akımlarının yaygınlaşmasının temel nedenleri | |
14 | Dini arayışların geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ali Köse, Milenyum tarikatları: Batıda yeni dini akımlar, İstanbul: Truva yayınları, 2006 |
Ders Kaynakları | 1. A. Rafet Özkan, Kıyamet tarikatları: (yeni dini hareketler), İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğrenciler Türk dünyası dışındaki dini akımların Türkiyeye girmesini (19 YY) tartışır. | |
2 | İslami olmayan dini akımları çözümler | |
3 | Yeni Çağ Dini akımların çıkış gerekçelerini saptar. | |
4 | Batıdaki New Age Religious Movements düşüncesini eleştirir. | |
5 | Yeni Çağ Dini akımların Türkiye uzantılarını saptar. | |
6 | Yeni Çağ akımlarının İslam inancıyla mukayesesini yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |