Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teftâzânî’De Bazı Kelâm Problemleri | KLM 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ramazan Biçer, Doç. Dr. Hülya Terzioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Şeker |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eşarî kelamcısı olan Teftâzânînin ilgili konulara yaklaşımını ele almak. |
Dersin İçeriği | Teftâzânî´nin eserlerindeki bazı konular ve kelami görüşleri incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Têftâzânî Hayatı, eserlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini diğer kelamcılarla kıyaslar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Teftazânî'nin görüşlerini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Teftazânî'nin görüşlerini analiz eder, kelam düşüncesindeki yerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Têftâzânî Hayatı, eserleri . | |
2 | Şerhu'l-akâid ve kelam tarihindeki önemi. | |
3 | Şerhu'l-makâsıd ve genel özellikleri. | |
4 | Şerhul-makâsıd'dan örnek kelam problemleri: İdrak. | |
5 | İdrakin tabiatı ve İdrak türleri. | |
6 | İlim/Bilgi | |
7 | Bilgi türleri. | |
8 | Allah´ın sıfatları | |
9 | Ezeli ve hâdis bilgi. | |
10 | Nazarî ve zorunlu bilgi. | |
11 | İlim-malûm. | |
12 | Bilginin temeli, teklîfin dayanağı. | |
13 | İrade ve kudret. | |
14 | Kudret ve fiil. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Teftâzânî, Serhu'l-makâsıd |
Ders Kaynakları | Ş.H. Austryn Wolfson, Kelâm Felsefeleri, İstanbul 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Têftâzânî Hayatı, eserlerini tanır | 2 |
2 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini tanımlar. | 2 |
3 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini diğer kelamcılarla kıyaslar. | 2 |
4 | Teftazânî'nin Eşarî kelamındaki yerini sorgular. | 2 |
5 | Teftazânî'nin görüşlerini eleştirir. | 3 |
6 | Teftazânî'nin görüşlerini analiz eder, kelam düşüncesindeki yerini tanımlar. | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |