Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Maliki Hadis Ekolü HAD 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYATİ YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Prof.Dr. HAYATİ YILMAZ

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özgün Malikî hadis/sünnet anlayışının hadis bilimine katkılarının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Malikî mezhebinin genel çerçevesi, Malik b. Enes ve önemli Malikî hadisçilerin biyografileri ve hadis eserleri, Malikî hadisçiliğinin ve mezhep anlayışının hadis ilmine katkıları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Büyük mezhep imamı Malik b. Enesi tanır. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
2 İmam Mâlikin önemli eseri el-Muvattaı tanır. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
3 Malikî mezhebine mensup önde gelen hadisçileri ve eserlerini tanır. Gösterip Yaptırma, Anlatım,
4 Malikî hadis anlayısının hadis ilmine katkılarını değerlendirir. Anlatım, Gösterip Yaptırma,
5 el-Muvatta üzerine yapılan önemli çalışmaları mukayese eder. Gösterip Yaptırma,
6 Maliki hadis anlayışını diğer hadis anlayışlarıyla karşılaştırır. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Malikilik
2 İmam Malikn Hayatı ve Çalışmaları
3 Muvatta size=50> </td> <td><input type=text name=OH3 maxlength=
4 MuvattaÜzerine Yapılan Çalışmalar
5 Malikî Hadisçiler: İmam Malikn Öğrencileri
6 İmam Sahnun
7 İbn Abdilberr
8 Ebü-Velîd el-Bâcî
9 Ara Sınav
10 Ebu Bekir İbnü-Arabî
11 Kadı Iyaz
12 Malikî Fıkhında Hadisin Yeri
13 Medine Ehlinin Ameli
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

M. Ebu Zehra, İmam Malik, Ankara 1984

Ders Kaynakları

1. Malik b. Enes, el-Muvatta
2. M. Yusuf Guraya, Sünnetin Neliği Sorununa Metodik Bir Yaklaşım, Ankara 1999
3. Ali H. Çavuşoğlu, Irak Malikî Ekolü, (Basılmamış doktora tezi) İstanbul 2004
4. Ahmet Özel, Malik b. Enes DİA, XXVII, 505-512
5. E. Sait Kaya, Maliki Mezhebi XXVII, 518-535

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Büyük mezhep imamı Malik b. Enesi tanır. 5
2 İmam Mâlikin önemli eseri el-Muvattaı tanır. 5
3 Malikî mezhebine mensup önde gelen hadisçileri ve eserlerini tanır. 5
4 Malikî hadis anlayısının hadis ilmine katkılarını değerlendirir. 5
5 el-Muvatta üzerine yapılan önemli çalışmaları mukayese eder. 5
6 Maliki hadis anlayışını diğer hadis anlayışlarıyla karşılaştırır. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6