Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fusûsu’L-Hıkem Şerhi TIB 617 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacını İbn-i Arabi'nin önemli eseri Fususu'l-Hikem (IV Cilt) bağlamında İbn Arabi düşüncesinin analizi oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Fususu'l-Hikem'in konuları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 İbn-i Arabi Hayatı Eserleri
3 Fususul-Hikemin Tanıtımı
4 Fususul-Hikem'den Seçmeler-I
5 Fususul-Hikem'den Seçmeler-II
6 Fususul-Hikem'den Seçmeler-III
7 Fususul-Hikem'den Seçmeler-IV
8 Fususul-Hikem'den Seçmeler-V
9 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VI
10 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VII
11 Fususul-Hikem'den Seçmeler-VIII
12 Fususul-Hikem'den Seçmeler-IX
13 Fususul-Hikem'den Seçmeler-X
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

İbn-i Arabi, Fususu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi (Trc. Avni Konuk, Hzl. M. Tahralı-S. Eraydın) MÜİF, İstanbul 2000.

Ders Kaynakları

Toshihiko İzutsu, İbn-i Arabi’nin Fusus’udaki Anahtar Kavramlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009.
Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır.
2 Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar.
3 Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar.
4 Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır.
5 Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler.
6 Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6