Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Tarihi, Metot ve Eleştiri | TED 660 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebiyat tarihinin, medeniyet tarihi içindeki yeri irdelenir. Edebiyat tarihi ve tarih arasındaki ilişki belirtilir. Tarih ve edebiyat tarihinin metotları hakkında bilgi verir. Edebiyat tarihçisinin taşıması gereken vasıfların gösterilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Edebiyat tarihi hazırlanırken dikkat edilecek hususların belirlenmesini içerir. Edebiyat tarihleri arasında karşılaştırma yapma bilgi ve tecrübesi kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat tarihinin tanımını ve gelişimini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk edebiyatı tarihindeki edebiyat tarihi örneklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Edebiyat tarihindeki metotları bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Edebiyat tarihi örneklerini inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat tarihinin tanımı, tarihçesi | |
2 | Edebiyat tarihinin batı’daki ve Türkiye’deki gelişimi | |
3 | Batı edebiyatından örnek edebiyat tarihleri | |
4 | Türk edebiyatından örnek edebiyat tarihleri | |
5 | Edebiyat tarihinde metot | |
6 | Tarih ve edebiyat tarihi arasında metot bakımından farklar | |
7 | Edebiyat tarihçisi | |
8 | Edebiyat tarihinin yazımı | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları | |
11 | Edebi metin, edebi metni tanımak | |
12 | Bilimsel bir edebiyat tarihinin hazırlanmasında göz önünde tutulması gereken esaslar | |
13 | Edebiyat tarihi örnekleri üzerine incelemeler | |
14 | Edebiyat tarihi örnekleri üzerine incelemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları 6. Tanpınar, Ahmet Hamdi, XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi 10. Mustafa Nihat Özön, Son Asır Türk Edebiyatı Tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edebiyat tarihinin tanımını ve gelişimini bilir. | ||||||||||||||
2 | Türk edebiyatı tarihindeki edebiyat tarihi örneklerini tanır. | ||||||||||||||
3 | Edebiyat tarihindeki metotları bilir. | ||||||||||||||
4 | Türk edebiyatı tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
5 | Edebiyat tarihi örneklerini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |