Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Biliminin Yazılı Kaynakları | TED 632 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr.. Selçuk Kürşad KOCA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk halk bilimnin yazılı kaynaklarının temel fikirlerini öğrenmek |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılı kaynaklar nelerdir? | |
2 | Sözlü kaynaklar nelerdir? | |
3 | Yazılı ve sözlü kaynakların Türk kültürü ile ilişkisi. | |
4 | Türk halk kültürünün yazılı kaynakları | |
5 | Halk biliminin yazılı kaynakları | |
6 | Yazılı ve sözlü kaynaklar | |
7 | Türk kültürünün eski kaynaklarının | |
8 | Orta Asya ve Orhun Anıtları | |
9 | Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Bilig | |
10 | Kaşgarlı Mahmud ve Divan-ı Lügat-it Türk | |
11 | Edip Ahmet Yükneki ve Atabetü-l Hakayık | |
12 | Dede Korkut Kitabı | |
13 | Türkiye´deki eski kaynaklar üzerinde çalışma | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaşgarlı Mahmut: Divanü Lûgatit- Türk, (Çev. B. ATALAY), Ank, 1998, ERGİN, Muharrem: Orhun Abideleri, İst. 1988, ORKUN, H. Namık, Eski Türk Yazıtları, Ankara 1994, ARAT, Reşit Rahmeti: Kutadgu Bilig Çevirisi, ERGİN, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, İst. 1983, ÖZTÜRK, Ali; Ötüken Türk Kitabeleri, MEB, 1996, SİLAHDAROĞLU, Fikri; DLTden Derlemeler ve Uyarlamalar, Kültür Bak. 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | X | |||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma | ||||||||||||||
2 | Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme. | ||||||||||||||
3 | Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |