Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Biliminin Yazılı Kaynakları TED 632 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr.. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk halk bilimnin yazılı kaynaklarının temel fikirlerini öğrenmek 

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yazılı kaynaklar nelerdir?
2 Sözlü kaynaklar nelerdir?
3 Yazılı ve sözlü kaynakların Türk kültürü ile ilişkisi.
4 Türk halk kültürünün yazılı kaynakları
5 Halk biliminin yazılı kaynakları
6 Yazılı ve sözlü kaynaklar
7 Türk kültürünün eski kaynaklarının
8 Orta Asya ve Orhun Anıtları
9 Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Bilig
10 Kaşgarlı Mahmud ve Divan-ı Lügat-it Türk
11 Edip Ahmet Yükneki ve Atabetü-l Hakayık
12 Dede Korkut Kitabı
13 Türkiye´deki eski kaynaklar üzerinde çalışma
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kaşgarlı Mahmut: Divanü Lûgatit- Türk, (Çev. B. ATALAY), Ank, 1998, ERGİN, Muharrem: Orhun Abideleri, İst. 1988, ORKUN, H. Namık, Eski Türk Yazıtları, Ankara 1994, ARAT, Reşit Rahmeti: Kutadgu Bilig Çevirisi, ERGİN, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, İst. 1983, ÖZTÜRK, Ali; Ötüken Türk Kitabeleri, MEB, 1996, SİLAHDAROĞLU, Fikri; DLTden Derlemeler ve Uyarlamalar, Kültür Bak. 1997

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. X
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. X
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. X
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. X
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. X
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. X
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk folkloru alanında yazılmış kaynaklardan heberdar olma
2 Türk folkloru alanında bibliografya çalışması yapabilme.
3 Türk folkloru alanında çalışma yapmış kişi ve eserlerini çalışmalarında kullanabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6