Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatında Mizah ve Hiciv | TED 645 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Arzu Yıldırım, Arş. Gör. Bedriye Gülay Açar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mizah ve hiciv bakımından hayli zengin olan klâsik edebiyatın bu yönünün belli şair, yazar ve eserler çerçevesinde öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Klâsik edebiyatımızda mizah ve hicvin hangi şair ve yazarlar tarafından ve ne şekilde ele alınıp işlendiğini, mizah, hiciv ve hezl arasındaki farklar ile ortak noktaları, metin örneklerinden hareketle göstermek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mizah ve hicvin tanımını ve genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Klâsik edebiyatımızdaki belli başlı mizah ve hiciv yazarları ile eserlerini bilir. | Anlatım, | |
3 | Mizah ve hiciv geleneği ile ilgili yorumda bulunur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Belli başlı mizah ve hiciv örneklerini çeşitli açılardan karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Klâsik edebiyatımızdaki mizah ve hiciv anlayışı ile ilgili hüküm verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hiciv, hezl ve mizah tabirleri | DİA'daki "Hiciv" maddesinin okunması |
2 | Şeyhî'nin Harnâme adlı mesnevisindeki hiciv öğeleri | Eserleri ve ilgili makaleler. |
3 | Şeyhî'nin Harnâme adlı mesnevisindeki hiciv öğeleri | Eserleri ve ilgili makaleler. |
4 | Molla Lutfî ve eserlerinden seçme metinler | Eserleri ve ilgili makaleler. |
5 | Bağdatlı Rûhî'nin Terkîb-i Bend'i | Eserleri ve ilgili makaleler. |
6 | Bağdatlı Rûhî'nin Terkîb-i Bend'i | Eserleri ve ilgili makaleler. |
7 | Nef'î ve Sihâm-ı Kazâ adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
8 | Nef'î ve Sihâm-ı Kazâ adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Kânî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
11 | Güftî, Halet Efendi. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
12 | Sürûrî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
13 | Sürûrî ve Hezliyyât adlı eserinden seçme metinler. Keçecizade İzzet Molla'nın Mihnetkeşân adlı eserinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler. |
14 | Ziya Paşa'nın Zafernâme ve Zafernâme Şerhi adlı eserlerinden seçme metinler. | Eserleri ve ilgili makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tezkiretü’ş Şu’arâ, Kınalızâde Hasan Çelebî, TTK Yayınları, Ankara, 1989 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | X | |||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mizah ve hicvin tanımını ve genel özelliklerini bilir. | ||||||||||||||
2 | Klâsik edebiyatımızdaki belli başlı mizah ve hiciv yazarları ile eserlerini bilir. | ||||||||||||||
3 | Mizah ve hiciv geleneği ile ilgili yorumda bulunur. | ||||||||||||||
4 | Belli başlı mizah ve hiciv örneklerini çeşitli açılardan karşılaştırır | ||||||||||||||
5 | Klâsik edebiyatımızdaki mizah ve hiciv anlayışı ile ilgili hüküm verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |