Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oymak Aşiret Cemaat ve Tarikatlar TED 634 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sayılan kurumlar tarihin her devrinde sosyal ve dinî hayata önemli etkilerde bulunmuşlardır. Bu etki günümüz Türkiyesinde de devam etmektedir.

Dersin İçeriği

Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramları, bu kurumların tarihteki yeri, günümüzdeki durumları ve fonksiyonları, Türk kültüründeki toplumsal kurumlar, etnoloji ve din.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Türkiye´deki oymak, aşiret, cemaat ve tarikatlar hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oymak
2 aşiret
3 cemaat ve tarikat kavramları
4 cemaat ve tarikat kurumlarının tarihteki yeri
5 cemaat ve tarikatların günümüzdeki durumları
6 cemaat ve tarikatların fonksiyonları
7 cemaat ve tarikatların fonksiyonları
8 cemaat ve tarikatların türk folklorundaki yeri
9 cemaat ve tarikatların türk folklorundaki yeri
10 Türk kültüründeki toplumsal kurumlar
11 Türk kültüründeki toplumsal kurumlar
12 etnoloji ve din
13 etnoloji ve din
14 Genel gözden geçirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Sosyal Kültürel Değişme, Ank. Ün. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay. 129, Ankara, 1984., TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Kültürel Antropoloji, Kültür Bakanlığı, Ankara 1997., TEZCAN, (Doç. Dr.) Mahmut; Türk Kişiliği ve Kültür Kişilik İlişkileri, Kültür Bak. 1997, ÖNDER, A. Tayyar; Türkiyenin Etnik Yapısı, Artı Yay. 2002, ERDENTUĞ, Nermin; Sosyal Adet ve Gelenekler, Ank 1977

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır.
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar.
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. X
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır.
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır.
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır.
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Oymak, aşiret, cemaat ve tarikat kavramlarını açıklar.
2 Türkiye´deki oymak, aşiret, cemaat ve tarikatlar hakkında bilgi edinir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6