Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlıda Çokkültürlülük | SOS 636 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Tarih Sosyolojisi, Osmanlı Toplum Yapısı |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Osmanlı toplumu, devleti ve sosyal yapısının incelenmesi amaçlanmaktadır. ayrıca Osmanlı devletini çokkültürlülük kavramıyla ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinin çokkültürlü yapısını incelemek, Osmanlı millet sisteminin tartışılması, farklı milletlere verilen haklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | osmanlıda farklı kültürlerin anlaşılmasını sağlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | kültürler arasındaki uyum örneklerini göstermek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve Çokkültürlülük | |
2 | Osmanlı Millet Sistemi | |
3 | Osmanlı ve İmparatorluk | |
4 | Osmanlı Devletini Oluşturan Unsurlar | |
5 | Osmanlı Devletinin Temel Felsefesi | |
6 | Osmanlı hukuk Sistemi | |
7 | Osmanlı taşra kültürü | |
8 | Osmanlı saray kültürü | |
9 | Arasınav | |
10 | Osmanlıda aile kültürü | |
11 | Türk-Arap-Fars Kültürü | |
12 | Rum-Ermeni-Yahudi Kültürü | |
13 | Osmanlı kültürünün Değişimi | |
14 | Cumhuriyet dönemi osmanlı kültürü mirası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | , İstanbul Gelenek ile Modernite Arasında Osmanlı Uleması, Dr. Osman Özkul, 2005, İst. |
Ders Kaynakları | İlber Ortaylı, "Osmanlı Ailesi", İstanbul, 2000 Mustafa Alkan "Osmanlıda Millet Sistemi", Esam, Emperyalizm ve Ermeni Meselesi, 2015. İlber Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğunda Millet Sistemi", www.tarih.com Zeki Arslantürk, "Naima'ya Göre 17. Yüzyıl Osmanlı Toplum Yapısı", İstanbul, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | osmanlıda farklı kültürlerin anlaşılmasını sağlamak | |||||||
2 | kültürler arasındaki uyum örneklerini göstermek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |