Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimlik ve Çokkültürlülük Tartışmaları | SOS 641 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüsna Hacıeyüpoğlu, Arş. Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimlik konusu sosyolojik teorinin önde gelen başlıkları arasında yer almaktadır. Son yıllarda dünya çapında meydana gelen pardigmal değişmeler de çokkültürlülüğü bir toplumsal formasyon olarak öne çıkarmış görünmektedir. Ders kimlik olgusunun çokkültürlü toplumda taşıdığı anlama odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste sosyal teoride son yıllarda çok etkin bir şekilde tartışılan çokkültürlülük olgusu kimlik sorunları bağlamında ele alınmaya çalışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal bir formasyon olarak kimlik olgusunun bileşenlerini kavramak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Modern toplumlarda kimlik kurucu ögeleri konusunda bir kavrayışa ulaşmak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tekci modellerden çoğulcu modellere yönelen paradigmal değişileri açıklamak | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çokkültürlü toplumlarda kimlik algısının çeşitlenmesi konusunda kavrayışa ulaşmak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Toplumsal çoğulculuk fikri ve sosyal gerçekliğin çok boyutluluğu düşüncesini geliştirmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir toplumsal Formasyon olarak kimlik | |
2 | Etnisite | |
3 | Modernite döneminde Etnisite algısı | |
4 | Kültürel Çoğulculuk Biçimleri | |
5 | Sosyal Teoride Çokkültürlülük | |
6 | Postmodernite ve Çokkültürlülük | |
7 | Çokkültürlülük Biçimleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Liberal Çokkültürlülük Modelleri | |
10 | Liberal Çokkültürlülük | |
11 | Kominiteryen( Cemaatçi) Çokkültürlülük | |
12 | Kanada, Avustralya Modelleri | |
13 | Avrupa´da Kültürel Çokkültürlülük: İngiltere, Almanya ve Fransa örnekleri | |
14 | Amerikan Çokkültürlüğü: Erime Potası modeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Will Kymlicka, Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,2000. Tariq Modood, Çokkültürcülük, Bir Yurttaşlık Tasarımı, Phoenix yayınları, Ankara 2015. Şener Aktürk, Etnisite Rejimleri ve Milliyet, Bilgi Ünv. Yayınları, İsta. 2015. Phikhu Parekh, Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek, Phoenix Yayınları. Dominique Schnapper, Öteki İle İlişki/Sosyoloji Düşüncesinin Özünde İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal bir formasyon olarak kimlik olgusunun bileşenlerini kavramak. | |||||||
2 | Modern toplumlarda kimlik kurucu ögeleri konusunda bir kavrayışa ulaşmak. | |||||||
3 | Tekci modellerden çoğulcu modellere yönelen paradigmal değişileri açıklamak | |||||||
4 | Çokkültürlü toplumlarda kimlik algısının çeşitlenmesi konusunda kavrayışa ulaşmak. | |||||||
5 | Toplumsal çoğulculuk fikri ve sosyal gerçekliğin çok boyutluluğu düşüncesini geliştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |