Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatında Değişim ve Yönetim | CEK 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütsel değişim ve örgüt geliştirme süreçlerinin İnsan Kaynakları Yönetimi bağlamında ele alınması |
Dersin İçeriği | Örgütsel değişimin farklı perspektifler ile tanımlanması. Farklı örgütsel değişim modellerinin incelenmesi. Uygulama süreçlerinin irdelenmesi. Örneklerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Hayatında Değişim ihtiyacını anlama | Beyin Fırtınası, | |
2 | Çalışma Hayatında değişimde farklı perspektifleri tanıma | Beyin Fırtınası, | |
3 | Çalışma Hayatında değişimin uygulama sürecini anlama | Beyin Fırtınası, | |
4 | Çalışma Hayatı değişim sürecinde çalışanların konumunu analiz etme | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma Hayatında Bireysel farklılıklar | |
2 | Çalışma Hayatında Motivasyon | |
3 | Çalışma Hayatında Liderlik ve liderlik teorileri | |
4 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | |
5 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | |
6 | Örgütsel Güç ve Politika | |
7 | Örgüt İklimi ve Kültürü | |
8 | Örgütsel İletişim | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | |
11 | Örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık | |
12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | |
13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | |
14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma Hayatında Değişim ihtiyacını anlama | |||||||||
2 | Çalışma Hayatında değişimde farklı perspektifleri tanıma | |||||||||
3 | Çalışma Hayatında değişimin uygulama sürecini anlama | |||||||||
4 | Çalışma Hayatı değişim sürecinde çalışanların konumunu analiz etme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|