Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslar Arası Sosyal Siyasetin Güncel Sorunları | CEK 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem KAYTAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Küresel boyutuyla ortaya çıkan sosyo-ekonomik sorunları ve değişimleri tahlil etmek, dünya ülkelerinde yaşayan değişik sosyal grupların sorunlarını tespit etmek, uluslararası sosyal politika aktörlerinin yanında BM´ye bağlı kurumlar aracılığıyla ve sosyal politika enstrümanları ile çözüm stratejileri geliştirebilmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste uluslararası boyutuyla değişik kıtaların ve ülkelerin sosyal sorunları ele alınacak ve değişik sosyal devletlerin mukayesesi incelenecektir. Derste ağırlıklı olarak uluslararası işsizlik, göç, yoksulluk gibi sosyal sorunlar ve konular ele alınacaktır. Bununla birlikte uluslararası sosyal politika aktör ve kurumların etkinliklerinin yanında özel olarak AB ülkelerinin ortak sosyal politikaları değerlendirilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, | |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, | |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, | |
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, | |
5 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Sosyal Politikanın kavramsal ve tarihsel gelişimi | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
2 | Küreselleşme ve Uluslararası Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
3 | Birleşmiş Milletler, Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
4 | Birleşmiş Milletler, Temel Sözleşmeleri, Bağlı Örgütler, UNDP ve İnsani Gelişmişlik Raporları | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
5 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Tarihsel Gelişimi, Amaçları, Faaliyet Alanları, Kurumsal Yapısı | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
6 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Temel Belgeleri ve Türkiye-ILO İlişkileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
7 | Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Sözleşme ve Tavsiye Kararları | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
8 | Avrupa Konseyi ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
9 | Vize | |
10 | Uluslararası İşçi ve İşveren Örgütleri ve Sosyal Politika | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
11 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel Yoksulluk Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
12 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel Yaşlanma Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
13 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel İşsizlik Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
14 | Küresel Sosyal Sorunlar: Küresel Çocuk İşçilik Sorunu ve Çözüm Stratejileri | Seyyar, Ali ve Cihan Selek Öz (2013), Küreselleşen Dünyada Uluslararası Sosyal Politika, Değişim Yayınevi, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gülmez, Mesut, Uluslararası Sosyal Politika; TODAİE; Ankara; 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel alt yapısını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 5 |
2 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası sözleşmeleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Sosyal politika ile ilgili uluslararası örgütler hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Türkiye ile uluslararası sosyal örgütler arasındaki ilişkileri analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
5 | Uluslararası sosyal sorunlara ilişkin bakış açısı kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |