Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Yönetim Sistemleri CEK 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fatih SERT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin Kalite kavramını bütün içeriği ile birlikte, Toplam Kalite Yönetiminin ilkelerini, Kalite Sistemlerini ve tüm Kalite Belgelerini uygulamaları ile öğrenmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi ve kalite sistem belgeleri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
6 Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
7 SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 1
2 Japon İşletme Yönetimi, Japon kalite Kontrol Sisteminin özellikleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 2
3 Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 3
4 Kalite Maliyetleri, Kalite maliyetlerinin sınıflandırması, kalite maliyet türleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 4
5 Kalite Çemberleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 5
6 Sorun çözme teknikleri Özkan, Y.(2008), Bölüm 6
7 Kalite Eğitimi Özkan, Y.(2008), Bölüm 8
8 Kalite Sisteminin kurulması Özkan, Y.(2008), Bölüm 9
9 Vize sınavı
10 Standardizasyon ve Kalite Özkan, Y.(2008), Bölüm 7
11 ISO 9001 Kalite Yönetim sistemi Özkan, Y.(2008), Bölüm 1
12 ISO 14001 Çevre Kalite Yönetim sistemi TS-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı
13 ISO 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi - OHSAS OHSAS 18001 İs Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı
14 SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı Özkan, Y.(2008)
Kaynaklar
Ders Notu

Özkan, Yılmaz (2006) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya

Ders Kaynakları

1.TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı
2.TS-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı
3.TS-ISO 22000 Gıda Güvenliği Sistemi Standardı
4.OHSAS 18001 İs Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme X
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. X
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar
2 Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir
3 Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur
4 Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir,
5 Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür
6 Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir
7 SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6