Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tez Çalışması | EPO 800 | 3 | 0 + 0 | 0 | 54 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez dersinde öğrencilerden ders sürecinde elde ettikleri bilgiler yoluyla, alandaki ilgi duydukları güncel, özgün ve akademik bir araştırmayı tamamlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler danışmanları rehberliğinde planladıkları bir araştırma çerçevesinde, belirledikleri konu ile ilgili alan araştırması içeren, yorum yapacakları ve fikir üretecekleri ulusal ya da uluslararası düzeyde bir bilimsel çalışma gerçekleştirirler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönemin planlanması ve ders içeriğinin açıklanması | |
2 | Tez içeriğine yönelik çalışma | |
3 | Tez içeriğine yönelik çalışma | |
4 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
5 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
6 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
9 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
10 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
11 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
12 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ve düzenlenmesi | |
13 | Tez yazma çalışmalarına yönelik tartışma | |
14 | Tez çalışmasına yönelik sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|