Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri EPO 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen yetiştirmede güncel reformlar ele alınarak; öğretmen yetiştirme modellerinin öğrenilmesi ve yeni model önerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri, öğretmen yetiştirme reformları,öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması, Öğrenci seçimi, Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri
2 21.yy da öğretmen yetiştirme modelleri
3 Öğretmen yetiştirme reformları
4 Öğretmen yetiştirme reformları
5 öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması
6 Öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden yapılandırılması
7 Ara sınav
8 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
9 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
10 Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi
11 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
12 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
13 Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırma
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000.

Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999

Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999.

Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000

Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000

Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)