Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nicel Araştırmalarda Veri Analizi EPO 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi LEVENT ERTUNA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, eğitim araştırmaları yapabilmek için gerekli temel düzeyde bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, eğitim araştırma desenleri üzerinde durarak, varyans analizi yöntemini, planlı ve plansız karşılaştırmalar, çoklu random faktörler, kuvvet analizi, çoklu, loglinear ve logistik regresyon, kovaryans analizi, ve meta analiz gibi konulara genişletebileceklerdir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde eğitim bilimlerinde bilgisayar destekli istatistik eğitimi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ikiyönlü varyans analizi (ANOVA); Çoklu varyans analizi (MANOVA); Kovaryans analizi; Diskriminant amalizi; Küme analizi yöntemlerini bilsayarda yapmayı öğreneceklerdir. Bu testlerin SPSS programında kullanımı dersin içerğinde yer almaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
2 Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir Tartışma,
3 İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular Tartışma,
4 Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar Gezi / Gözlem, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir Beyin Fırtınası,
6
7
8
9
10
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması nicel yöntemler
2 Temel İstatiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi
3 Spss e giriş
4 İkiyönlü varyans analizi (ANOVA)
5 Çoklu varyans analizi (MANOVA)
6 Kovaryans analizi
7 Diskriminant analizi,Küme analizi
8 Regresyon
9 Yapısal eşitlik modellemesi
10 Yapısal eşitlik modellemesi
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları ve değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Balcı,A.(2001), Sosyal Bilimlerde Araştırma, Pegem A Yayınları.
Büyüköztürk,B (2002 ), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem A Yayınları.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. Dubai: Sage Publications.
Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Nicel araştırmanın temel felsefesini açıklar
2 Araştırma Problemleri Geliştirme ve Uygun Araştırma Teknikleri Geliştirir
3 İstatistiksel teknikleri doğru bir şekilde uygular
4 Verilerin analizinden elde edilen sonuçları doğru bir şekilde yorumlar
5 İstatistiksel analizleri ve bunların sonuçlarını değerlendirir
6
7
8
9
10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6