Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Programı Teorileri | EPO 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eğitim ile ideoloji, sosyal sınıf, etnik köken, ekonomi, kültür ve cinsiyet arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve Yeni eğitim sosyolojisi adı altında gelişen eleştirel pedagoji, örtük program, ekonomik ve kültürel yeniden üretim, eğitimdeki eşitsizlikler ve toplumsal cinsiyet konularını öğrenciler ile birlikte ele alıp tartışmaktır. Eğitim programları ile ilgili post-modernist yaklaşımlar incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Eleştirel pedagogy, örtük program, ekonomik ve kültürel yeniden üretim teorileri, eğitim ve sosyal sınıf ilişkileri, eğitimde fırsat eşitsizliği, cinsiyetçilik ve eğitim programları ile ilgili post-modernist görüşler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ideoloji arasındaki ilişkileri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Eğitim ile sosyal sınıf arasındaki ilişkileri karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri yorumlar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Eğitim ile kültür arasındaki ilişkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitimde toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik konusunu tartışır. Ekonomik ve kültürel üretim ve yeniden üretim ilişkisini tartışır. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Eğitim programları ile ilgili post-modernist yaklaşımları değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde Paradigmalar; İşlevci Paradigma | |
2 | Çatışmacı ve Yorumcu Paradigma | |
3 | Eğitim ve Yeni Bilgi Sosyolojisi | |
4 | Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri | |
5 | Eğitim ve Ekonomik Yeniden Üretim | |
6 | Eğitim ve Kültürel Yeniden Üretim | |
7 | Örtük Program ve Seviye Gruplaması | |
8 | Eğitim ve İdeoloji | |
9 | Eğitim ve Cinsiyet/Cinsiyetçilik | |
10 | Eğitimde Fırsat Eşitliği/Eşitsizliği | |
11 | Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış | |
12 | Eğitim Programlarına Postmodernist Yaklaşımlar | |
13 | Eğitim Programlarına Postmodernist Yaklaşımlar | |
14 | Eleştirel Teory/Pedagoji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İnal, Kemal, (1994). Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı: 1, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim ile ideoloji arasındaki ilişkileri çözümler. | |||||||||||||
2 | Eğitim ile sosyal sınıf arasındaki ilişkileri karşılaştırır. | |||||||||||||
3 | Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri yorumlar. | |||||||||||||
4 | Eğitim ile kültür arasındaki ilişkileri açıklar. | |||||||||||||
5 | Eğitimde toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik konusunu tartışır. Ekonomik ve kültürel üretim ve yeniden üretim ilişkisini tartışır. | |||||||||||||
6 | Eğitim programları ile ilgili post-modernist yaklaşımları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |