Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Ağlarının Başarım Analizi | BSM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayar Ağları, Bilgisayar Programlama |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında; bilgisayar ağlarına ve ağ mimarilerine giriş, ortam erişim denetim protokolleri, akış ve tıkanıklık denetimi, bilgisayar ağlarının modellenmesi, kuyruk teorisi, olay-güdümlü benzetim, bilgisayar ağlarının başarım değerlendirmesi konuları örnek uygulamalarla birlikte incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar ağlarına ve ağ mimarilerine giriş, Ortam erişim denetim (MAC) protokolleri, Akış ve tıkanıklık denetimi, Bilgisayar ağlarının modellenmesi, Bilgisayar ağlarının başarım değerlendirmesi, Olay-güdümlü benzetim, Kuyruk teorisi, Örnek Uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Ağ mimarilerini ve sık kullanılan protokolleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Bilgisayar Ağlarının modellenmesinin önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilgisayar Ağlarını modelleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
4 | Bilgisayar Ağlarının başarımını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ağlarına ve ağ mimarilerine giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Ortam erişim kontrol(MAC) protokolleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Akış ve tıkanıklık denetimi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Bilgisayar ağlarının modellenmesi | 4. Hafta Sunusu |
5 | Bilgisayar ağlarının başarım değerlendirmesi | 5. Hafta Sunusu |
6 | Olay-güdümlü benzetim | 6. Hafta Sunusu |
7 | Olay-güdümlü benzetim | 7. Hafta Sunusu |
8 | Olay-güdümlü benzetim | 8. Hafta Sunusu |
9 | Bilgisayar ağlarının başarım değerlendirmesi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Ara Sınav | 10. Hafta Sunusu |
11 | Örnek Uygulamalar | 11. Hafta Sunusu |
12 | Örnek Uygulamalar | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ve derste kullanılan örnek uygulamalar her hafta SABIS’e yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1. R. Jain, "The Art of Computer Systems Performance Analysis: Techniques for Experimental Design, Measurement, Simulation, and Modeling," Wiley- Interscience, New York, NY, April 1991, ISBN:0471503361. 2. OPNET Modeler Help Documents, “http://www.opnet.com” 3. , William Stallings, Data & Computer Communications, Prentice-Hall, 2009 4.Data Networks, Dimitri P. Bertsekas, Robert Galleger, 2nd ed.. -- London : Prentice Hall, 1992 Computer Networks And Systems, Queueing Theory and Performance Evaluation", Thomas G. Roberttazzi, Springer-Verlag, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Ağ mimarilerini ve sık kullanılan protokolleri tanır. | |||||||
2 | Bilgisayar Ağlarının modellenmesinin önemini kavrar. | |||||||
3 | Bilgisayar Ağlarını modelleyebilir. | |||||||
4 | Bilgisayar Ağlarının başarımını değerlendirebilir. | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |