Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Ulaşım Planlaması | INM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ulaşım planlamasını analitik yöntemlerle yapabilme ve ulaşım modellinin oluşturulması teknikleri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Yolculuk yaratımı, yolculuk dağılımı, türel dağılım ve trafiğin atanması dersin ana içeriği olacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ulaşım planlaması kavramını öğrenecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Ulaşım planlamasında kullanılan modern yöntemleri öğrenecekler | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Ulaşım planlamasında istatistik teknikleri öğrenecekler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Yolculuk yaratımı tekniklerini öğrenecekler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Yolculuk dağılımı tekniklerini öğrenecekler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Türel dağılım tekniklerini öğrenecekler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Trafiğin ataması tekniklerini öğrenecekler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik ulaşım planlama teknikleri dersine giriş. Dersle ilgili makalelerin belirlenmesi. | |
2 | Ulaşım planlamasında kullanılan modern yazılımlar | |
3 | Ulaşım planlama yazılımlarına giriş | |
4 | Ulaşım planlamada istatistik yöntemler | |
5 | Ulaşım planlamasında bölgeleme teknikleri | |
6 | Ulaşım planlamasında yolculuk yaratımı | |
7 | Yolculuk yaratımı ile ilgili matematik modeller ve uygulamalar | |
8 | Ulaşım planlamasında yolculuk dağılımı | |
9 | Yolculuk dağılımı ile ilgili matematik modeller ve uygulamalar | |
10 | Ulaşım planlamasında türel dağılım | |
11 | Türel dağılım ile ilgili matematik modeller ve uygulamalar | |
12 | Ulaşım planlamasında trafiğin ataması | |
13 | Trafiğin ataması ile ilgili matematik modeller ve uygulamalar | |
14 | Ulaşım planı ile ilgili makale sunumları ve değerlendirmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Hakan Güler'in ders notları. |
Ders Kaynakları | Ulaşım planlaması ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ulaşım planlaması kavramını öğrenecekler. | ||||||
2 | Ulaşım planlamasında kullanılan modern yöntemleri öğrenecekler | ||||||
3 | Ulaşım planlamasında istatistik teknikleri öğrenecekler. | ||||||
4 | Yolculuk yaratımı tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
5 | Yolculuk dağılımı tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
6 | Türel dağılım tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
7 | Trafiğin ataması tekniklerini öğrenecekler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 18 | 3 | 54 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 3 | 54 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |