Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İş Sıralama ve Çizelgeleme ENM 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Performans ölçüleri ve bunları sağlayabilmek için farklı problem yapılarına göre algoritmaları kullanabilme.

Dersin İçeriği

İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri, akış tipi atölye algoritmaları, tek makine problemleri için algoritmalar, paralel makine çizelgeleme

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İş sıralama performans ölçülerinin belirlenmesi
2 Performans ölçülerine ulaşmak için Kullanılacak algoritma ve yöntemler
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri 1. Hafta Sunusu
2 Akış tipi atölyeler 2. Hafta Sunusu
3 Johnson algoritması 3. Hafta Sunusu
4 CDS, PALMER algoritmaları 4. Hafta Sunusu
5 RAP, GUPTA, algoritması 5. Hafta Sunusu
6 NEH algoritmaları 6. Hafta Sunusu
7 Lawler algoritması, Smith algoritması 7. Hafta Sunusu
8 Van wassenhove and Gelders algoritması 8. Hafta Sunusu
9 n/2/G/Fmax için Johnson algoritması 9. Hafta Sunusu
10 Sezgisel arama metodları 10. Hafta Sunusu
11 Dinamik programlama ile iş sıralama 11. Hafta Sunusu
12 Dinamik programlama ile iş sıralama 12. Hafta Sunusu
13 Dal sınır algoritması 13. Hafta Sunusu
14 Dal sınır algoritması 14. Hafta Sunusu
Kaynaklar
Ders Notu

Dr. Öğretim Üyesi Berrin Denizhan, İş sıralama ve Çizelgeleme ders notları

Ders Kaynakları

[1] Pinedo, M,. 2005, Scheduling, Prtintice Hall.
[2] Pinedo, M, and Xiuli, C., 1999, Operations Scheduling, Irwin & Mc Graw-Hill.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve uygulama gerekliliğini bilir ve bu alandaki projelerde liderlik edebilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 İş sıralama performans ölçülerinin belirlenmesi
2 Performans ölçülerine ulaşmak için Kullanılacak algoritma ve yöntemler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6