Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Matematiği | MKM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM BÜYÜKKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EKREM BÜYÜKKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans ve doktora öğrencilerin bu dersle kuramsal ve deneysel araştırma ve tez çalışmalarında, fiziksel olayları matematiksel kavramlarla daha anlamlı bir şekilde ifade edebilmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Mühendislik problemlerinde gerekli olan Adi Diferansiyel denklemlerin hatırlatmaya yönelik mühendislik uygulamaları, Kısmi Diferansiyel denklemlere giriş, sınır değer problemleri ve mühendislik uygulamaları, Matlab, sayısal yaklaşım metodu, sayısal türev ve integrasyon, en küçük kareler yaklaşım metodunun uygulamaları, Matris analiz, özdeğerler problemleri, Fourier serileri ve Fast Fourier Dönüşüm uygulamaları, analitik fonksiyonların uygulamaları, optimizasyon uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Adi ve kısmi diferansiyel denklemler hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sayısal çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Matematiksel modelleme yapabilme yetkinliği kazanmak | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik analizi için araçlar ve Matlab | 1. Hafta Sunusu |
2 | Sayısal yaklaşım metodu, sayısal türev ve integrasyon | 2. Hafta Sunusu |
3 | En küçük kareler yaklaşım metodunun uygulamaları | 3. Hafta Sunusu |
4 | Eğri uydurma teknikleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Vektöriyel analiz uygulamaları | 5. Hafta Sunusu |
6 | Matris ve uygulamaları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Özdeğerler Problemleri ve uygulamaları | 7. Hafta Sunusu |
8 | Fourier serileri ve Fast Fourier Dönüşüm uygulamaları | 8. Hafta Sunusu |
9 | Analitik fonksiyonların uygulamaları-Mekanik | 9. Hafta Sunusu |
10 | Analitik fonksiyonların uygulamaları-Akışkan | 10. Hafta Sunusu |
11 | Analitik fonksiyonların uygulamaları-Isı | 11. Hafta Sunusu |
12 | Analitik fonksiyonların uygulamaları-Elektrik | 12. Hafta Sunusu |
13 | Kısmı diferansiyel denklemler için sınır değerleri problemleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Optimizasyon uygulamaları | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Büyükkaya E., ´Mühendislik Matematiği Ders Notları. |
Ders Kaynakları | 1.Erwin Kreyszig, "Advanced Engineering Mathematics" 2. Peter V. O'NEIL, ""Advanced Engineering Mathematics" ISBN: 978-605-133-570-4, Çeviri: Yaşar PALA, Türkçe, 2013 4. MATLAB, ´Matlab, the Language of Technical Computing´, The Mathworks, Inc., 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Adi ve kısmi diferansiyel denklemler hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | |||||
2 | Sayısal çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
3 | Matematiksel modelleme yapabilme yetkinliği kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |