Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Tepki Analizi | JFM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deprem öncesi yapı-zemin etkileşiminde zemin tepkisnin ve sahaya özel ivme tasarım spektrumlarının üretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Amaç ve Kapsam, Zemin problemleri ve dinamik zemin parametrelerinin hesaplanması, Zemin tepki analizinin esasları , Zemin tepki analizi yaklaşımları, Zemin tepki analizinde deprem parametrelerinin seçimi, Farklı zemin koşulları altında zemin tepki analizi uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zemin tepki analizi için gerekli depremleri ayırt edebilir. | ||
2 | Sahaya özel zemin modelini doğru bir şekilde oluşturabilir. | ||
3 | Sahaya özel deprem tasarım spektrumlarını oluşturabilir | ||
4 | Sahaya özel zemin problemini efektif bir şekilde çözüm üretebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zemin tepki analizinde temel kavramlar | |
2 | 1B Zemin tepki analizi yaklaşımları | |
3 | Frekans ortamında doğrusal ve eşdeğer doğrusal analiz yaklaşımları | |
4 | Zaman ortamında doğrusal ve doğrusal olmayan analiz yaklaşımları | |
5 | Zemin tepki analizinde dinamik zemin parametrelerinin kazanımı | |
6 | Fay parametrelerinin hesaplanması ve kuvvetli yer hareketi kaydı seçimi | |
7 | Zemin tepki analizinde DeepSoil programında veri girişi | |
8 | DeepSoil programında frekans ortamında doğrusal analiz uygulaması (Sönümlü ve Sönümsüz) | |
9 | DeepSoil programında frekans ortamında eşdeğer doğrusal analiz uygulaması (Tek katmanlı) | |
10 | DeepSoil programında frekans ortamında eşdeğer doğrusal analiz uygulaması (Çok katmanlı) | |
11 | DeepSoil programında zaman ortamında doğrusal olmayan analiz uygulaması (Çok katmanlı) | |
12 | Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği sahaya özel deprem tasarım spektrumu şartları | |
13 | Örnek zemin problemi ve sahya özel deprem tasarım spektrumu modellemesi-1 | |
14 | Örnek zemin problemi ve sahya özel deprem tasarım spektrumu modellemesi-2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zemin tepki analizi ile ilgili kullanılacak DeepSoil programının kullanım klavuzu |
Ders Kaynakları | 1- Hashash, Y.M.A., Musgrove, M.I., Harmon, J.A., Ilhan, O., Groholski, D.R., Phillips, C.A., and Park, D. (2017) “DEEPSOIL 7.0, User Manual. 2- Mollamahmutoğlu, M., Kayabalı, K (2002). Geoteknik Deprem Mühendisliği. 3- Hashash, Y. M. A., Musgrove, M. I., Harmon, J. A. (2018). Nonlinear and equivalent linear seismic site response of one-dimensional soil columns. User Manual v7. 0, Deepsoil Software, 12(10). 4- Hashash, Y. M., Phillips, C., & Groholski, D. R. (2010, May). Recent advances in non-linear site response analysis. In 5th International Conference on Recent Advances in Geotechnical Earthquake Engineering and Soil Dynamics (Vol. 4). 5- Geotechnical Earthquake Engineering Prof. Deepankar Choudhury Department of Civil Engineering Indian Institute of Technology, Bombay Lecture Notes 6-Hashash Y.M., Dashti S., Romero M.I., Ghayoomi M., Musgrove M., (2015), Evaluation of 1-D seismic site response modeling ofsand using centrifuge experiments, Soil Dynamics and Earthquake Engineering, 78, 19-31.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zemin tepki analizi için gerekli depremleri ayırt edebilir. | ||||||
2 | Sahaya özel zemin modelini doğru bir şekilde oluşturabilir. | ||||||
3 | Sahaya özel deprem tasarım spektrumlarını oluşturabilir | ||||||
4 | Sahaya özel zemin problemini efektif bir şekilde çözüm üretebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |