Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolikte Sayısal Yönt. | INM 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Gamze Tuncer |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hidrolik Mühendisliği çalışmalarında kullanılan güncel programları ve programların alt yapısını oluşturan temel kanunlar ve denklemler öğretilerek, sorunlara karşı etkin çözümler üreten hidrolik mühendisliği bilgisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Hidrolojide sistem yaklaşımı. Hidrolojik sistemlerin modellenmesi, hidrolojik sistemlerin temel denklemleri. Lineer sistem modelleri, yağış-akış modelleri. Birim hidrograf, Hidrolojide istatistik yöntemlerin uygulanması, Akım serilerinin modellenmesi, Taşkın frekans analizi, bilgisayar uygulamaları, hidrolojide risk analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Yağış-Akış İlişkileri | Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
4 | Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı | Anlatım, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Taşkın Modelleme | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
6 | Taşkın Risk Haritalama | Anlatım, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | |
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | |
3 | Yağış-Akış İlişkileri | |
4 | Hidrograf Analizi | |
5 | Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler-Birim Hidrograf Yöntemi-SCS Yöntemi | |
6 | İstatik Yöntemler | |
7 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |
8 | 1 ve 2 Boyutlu Taşkın Analiz Yöntemleri | |
9 | Coğrafi Bilgi Sistemi (ArcGİS) | |
10 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
11 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
12 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
13 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi | |
14 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
Ders Kaynakları | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | ||||||
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | ||||||
3 | Yağış-Akış İlişkileri | ||||||
4 | Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı | ||||||
5 | Taşkın Modelleme | ||||||
6 | Taşkın Risk Haritalama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |