Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapıların Deneysel Analizi | INM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deprem bölgesi olan ülkelerde mevcut binaların durumu veya deprem görmüş binalarda oluşan hasarların detaylı olarak analiz edilmesi gerekmektedir. Bu analizler mevcut yapılar üzerinde yapılacağı düşünülürse bu analizlerin binaya hasar vermemesi istenir. Yapıdan herhangi bir numune almadan analizlerinin yapılması ancak teknolojik cihazların kullanılması ile mümkün olabilmektedir. Bu ders kapsamında, yapı malzemeleri ve yapılar üzerindeki deneylerde ölçme teknikleri, deney aletlerinin ve deneysel uygulamalarından örnekler verilerek deney sonuçlarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ölçmede güvenilirlik, Ölçü aletlerinin özelikleri, tolerans, hata yayılışı, Mekanik, Elektrik dirençli deformasyon ölçerlerin (EDÖ) çalışma esasları, Potansiyometrik devre, Sabit voltaj ve sabit akım devreleri, Gerilme-şekil değiştirme analizi, EDÖ uygulama teknikleri (yapıştırma, lehimleme ve bağlantılar), Deneysel olarak yapılan bilimsel araştırmanın amaç ve çeşitleri, Deneysel veri analizinin amacı, Deney tasarımı, Deney sonuçlarının değerlendirilmesi, rapor yazılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme cihazlarını tanıma, özelliklerini sıralayabilme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
2 | Deneysel verilerinin istatistiksel değerlendirilmesini yapabilme | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Taze ve sertleşmiş beton deneylerini öğrenme | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Yerinde beton ve kagir eleman deneylerini öğrenme | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Ahşap, çelik, polimer vb. yapı malzemelerinin deneysel değerlendirilmesini bilme | Tartışma, Anlatım, | |
6 | Yapıların tahribatlı, yarı tahribatlı ve tahribatsız muayenesini bilme | Tartışma, Anlatım, | |
7 | Deneysel tararım metotlarını bilme | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Yapı malzemelerinde yorulma ve kırılma mekaniği prensiplerini öğrenme | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme aletlerinin özellikleri, Tolerans, hata yayılışı | |
2 | Mekanik ölçme aletlerinin özellikleri | |
3 | Elektrik dirençli deformasyon ölçerlerin (EDÖ) çalışma esasları | |
4 | Elektrik dirençli deformasyon ölçerlerin (EDÖ) çalışma esasları | |
5 | EDÖ uygulama teknikleri (yapıştırma, lehimleme ve bağlantılar) | |
6 | Potansiyometrik devre, Sabit voltaj ve sabit akım devreleri | |
7 | Gerilme-şekil değiştirme analizi | |
8 | Bilimsel araştırmanın amaç ve çeşitleri, temel kavramlar, veri analizinin amacı | |
9 | Araştırmanın planlanması, örnek hazırlanacak araştırma konusunun tespiti | |
10 | Araştırma Yöntemleri, literatür taraması kavramı, yapılacak çalışmalarda deney yönteminin tespiti, standartların kullanımı | |
11 | Deney numunelerinin hazırlanması | |
12 | Deney düzeneği tasarımı | |
13 | Deney sonuçlarının değerlendirilmesi | |
14 | Sonuçların sunulması ve raporların hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Bungey, J. H., & Grantham, M. G. (2006). Testing of concrete in structures. Crc Press. [4] Ş. Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2009. [5] Arıoğlu, E., & Arıoğlu, M. N. (2005). Üst ve alt yapılarda beton karot deneyleri ve değerlendirilmesi. Evrim Yayınevi.
|
Ders Kaynakları | [6] J.W. Dally, and W. F. Riley, Experimental Stress Analysis, Mc Graw-Hill, New York, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme cihazlarını tanıma, özelliklerini sıralayabilme | ||||||
2 | Deneysel verilerinin istatistiksel değerlendirilmesini yapabilme | ||||||
3 | Taze ve sertleşmiş beton deneylerini öğrenme | ||||||
4 | Yerinde beton ve kagir eleman deneylerini öğrenme | ||||||
5 | Ahşap, çelik, polimer vb. yapı malzemelerinin deneysel değerlendirilmesini bilme | ||||||
6 | Yapıların tahribatlı, yarı tahribatlı ve tahribatsız muayenesini bilme | ||||||
7 | Deneysel tararım metotlarını bilme | ||||||
8 | Yapı malzemelerinde yorulma ve kırılma mekaniği prensiplerini öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |