Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Yapım Teknolojileri ve Tünel Kalıp Sistemleri | INM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | none |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen teknoloji ile birlikte insan ihtiyaçları değişmiş ve yeni yapı türleri ortaya çıkmıştır. Hızlı nüfus artışı ile birlikte, konut açığını ortadan kaldırmak ve yeni yapı türlerini inşa edebilmek için klasik yapım sistemleri yetersiz kaldığından, bu eksiklikleri gidermek amacıyla yeni yapım sistemlerinin üretilmesi ve uygulanması önem kazanmıştır. |
Dersin İçeriği | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanımı, Modern Yapım Sistemlerinin İncelenmesi, Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırılması, Tünel Kalıp Sisteminin Tanımı, Genel Özellikleri, Yapısal Özellikleri, Statik Özellikleri, Sistemin Hızı ve Ekonomikliği, Teknik Özellikleri ve Çeşitleri, Tünel Kalıpların Boyutlandırılması ve Sistemin Hareketleri, Kalıp Sisteminin Uygulanışı ve Teşkili, İmalat Çeşitlerindeki Farklılıklar, Malzeme Tasarrufu, Kalıp, Maliyet, Sistemin Gelişimi ve Uygulandığı Ülkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Modern Yapım Sistemlerini Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tünel Kalıp Sistemini Tanır | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanımı | |
2 | Modern Yapım Sistemlerinin İncelenmesi | |
3 | Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırılması | |
4 | Tünel Kalıp Sisteminin Tanımı | |
5 | Genel Özellikleri | |
6 | Yapısal ve Statik Özellikleri | |
7 | Sistemin Hızı ve Ekonomikliği | |
8 | Teknik Özellikleri ve Çeşitleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Tünel Kalıpların Boyutlandırılması ve Sistemin Hareketleri | |
11 | Kalıp Sisteminin Uygulanışı ve Teşkili | |
12 | İmalat Çeşitlerindeki Farklılıklar | |
13 | Malzeme Tasarrufu, Kalıp, Maliyet | |
14 | Sistemin Gelişimi ve Uygulandığı Ülkeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Apay, A. C., “Türkiye’de Konut Sorunu ve Çözümünde Geliştirilen Yeni Teknolojiler (Doktora Tezi)” İTÜ Sakarya Mühendislik Fakültesi Matbaası, Sayı 40, Aralık 1983. |
Ders Kaynakları | 1.FREDERICK, S., Formwork For Modern Structures, Chapman and Hall Ltd., 1965. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanır | ||||||
2 | Modern Yapım Sistemlerini Bilir | ||||||
3 | Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırır | ||||||
4 | Tünel Kalıp Sistemini Tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |