Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nehir Mühendisliği | INM 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nehir Hidroloği ve Hidrolojsi ile ilgili temel kavramlar verilerek, nehirlerde karşılaşılan hidrolik problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Nehir mühendisliği tanımı, nehirlerin sınıflara ayrılması, nehir hidrolojisi, nehir hidroliği, nehir morfolojisi, nehir taşkınları, nehirlerde taşınan katı madde miktarı hesaplamalarını yapabilmek, nehirlerin korunma yapılarının projelendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nehir Mühendisliğinin faaliyet alanını kavramak, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Nehirlerin sınıflandırılmasını kavramak, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimlerin çözümlerini yapabilmek | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Nehirde meydana gelen taşkınları analiz edebilmek, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınmasını analiz edebilmek, | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Nehir koruma yapılarının projelendirmesini yapabilmek. | Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nehir mühendisliğine giriş | |
2 | Nehirlerin sınıflandırılması ve kullanım alanları | |
3 | Nehirlerin Hidrolik karakteristikleri | |
4 | Nehirlerde meydana gelen taşkınlar | |
5 | Nehirlerde taşkın ötelenmesi | |
6 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimler | |
7 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınımı | |
8 | Katı madde taşınım hesap yöntemleri | |
9 | Nehirlerdeki hidrolik yapılar | |
10 | Nehir köprülerinin ayaklarındaki oyulmalar | |
11 | Nehir koruma yapıları | |
12 | Nehirlerdeki enine koruma yapıları | |
13 | Nehirlerdeki boyuna koruma yapıları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yanmaz, A.M. “Köprü Hidroligi”, METU Press, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları | 1. French, H.R., “Open Channel Hydraulics”, Mc Graw Hill, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nehir Mühendisliğinin faaliyet alanını kavramak, | ||||||
2 | Nehirlerin sınıflandırılmasını kavramak, | ||||||
3 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimlerin çözümlerini yapabilmek | ||||||
4 | Nehirde meydana gelen taşkınları analiz edebilmek, | ||||||
5 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınmasını analiz edebilmek, | ||||||
6 | Nehir koruma yapılarının projelendirmesini yapabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |