Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Baraj Planlama ve Tasarımı INM 573 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı baraj çeşitleri, barajların prensipleri ve barajların çevreye etkileri gibi bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Giriş, Barajların Planlama Kriterleri, Baraj Türleri, Baraj Hazneleri ve Hazne Hacminin Belirlenmesi, Hazne İşletme Çalışmaları, Hazne Sedimentasyonu Ağırlık Barajlar, Kemer Barajlar, Toprak Dolgu Barajları, Kaya Dolgu Barajlar, Payandalı Barajlar, Dolu Savaklar, Su Alma ve Çıkış Yapıları, Derivasyon Yapıları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Barajlarda statik hesaplamalar Problem Çözme, Anlatım, Proje,
2 Barajların projelendirilmesi Anlatım, Problem Çözme, Proje,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Barajların Planlama Kriterleri
2 Baraj Türleri
3 Baraj Hazneleri ve Hazne Hacminin Belirlenmesi
4 Hazne İşletme Çalışmaları
5 Hazne Sedimentasyonu
6 Ağırlık Barajlar
7 Kemer Barajlar
8 Toprak Dolgu Barajları
9 Kaya Dolgu Barajlar
10 Payandalı Barajlar
11 Dolu Savaklar,
12 Su Alma ve Çıkış Yapıları, Derivasyon Yapıları.
13 Uygulamalar
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Dr. Öğr.Üyesi Mehmet SANDALCI , Baraj Planlama ve Tasarımı Ders Notları

Ders Kaynakları

[2] Müftüoğlu, F., “Akarsu Yapıları, I,II”, İTÜ, İnşaat Fakültesi, Ders Notları, 1982.

[3] Çataklı, O.N., “ Büyük Bentler”, İTÜ, İnşaat Fakültesi, Ders Notları, 1967.

[4] Thomas, H.H., “ The Engineering of Large Dams”, Part I,II., John Wiley and Sons, Inc., New York, 1976.

[5] Erkek, C., Ağıralioğlu, N., “ Su Kaynakları Mühendisliğil”, Beta, 3. Baskı, İstanbul, 1998.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Barajlarda statik hesaplamalar 0 3 3 3 0 4
2 Barajların projelendirilmesi 4 4 2 2 1 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
Toplam 10
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 3 10 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,44
Dersin AKTS Kredisi 6