Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği | ENM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, programlama ve sayısal analiz teknikleri de dahil olmak üzere mühendislik problemlerinin çözümünde MATLAB yazılım ortamının kullanımı hakkında bilgi edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | MATLAB’in teknik sayısal hesaplamalarda ve görselleştirmede etkin bir şekilde kullanılması için gerekli temel bilgiler ve pratik beceriler verilecektir. Öğrenciler, ders kapsamında gerçek bir mühendislik problemini çözecek ve bir makale hazırlayacaklardır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | MATLAB'ın temel özelliklerini bir programlama aracı olarak kullanabilir ve yazılımı kolayca yönetebilir. | Anlatım, | |
2 | MATLAB'da bellek ve dosya yönetimini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Grafikler oluşturabilir ve bunu raporlarda ve sunumlarda kullanmak üzere dışa aktarabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | MATLAB geliştirme ortamını kullanarak komut dosyaları ve fonksiyonlar yazabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Akış kontrollerini kullanabilir (if-else, for, while, switch, try-catch). | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Dizeler, matrisler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | MATLAB ile çeşitli mühendislik problemlerini analiz edebilir, modelleyebilir, çözebilir ve yorumlayabilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 | Uygulama sonucunda elde ettiği bulguları raporlayarak sunabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Matlab’a giriş | |
2 | Matlab dosyaları ve dosya yönetimi, Veri yönetimi | |
3 | Diziler: Vektör ve matrisler, Dizilerde işlemler | |
4 | Döngü ve şart deyimleri | |
5 | Algoritma ve Programlama | |
6 | Fonksiyonlar | |
7 | Grafikler | |
8 | Polinomlar, eğri uydurma ve ara değer hesabı | |
9 | Temel istatistik ve veri analizi | |
10 | Sayısal analiz uygulamaları | |
11 | Sembolik işlemler | |
12 | Grafik arayüz | |
13 | Makale/Bildiri Sunumları | |
14 | Makale/Bildiri Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uygulamalı Mühendislik Matematiği Ders Sunumları ve MATLAB Canlı Komut Dosyaları |
Ders Kaynakları | 1. Çankaya İ., Akgün D., Kaçar S., “Mühendislik Uygulamaları için MATLAB”, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | MATLAB'ın temel özelliklerini bir programlama aracı olarak kullanabilir ve yazılımı kolayca yönetebilir. | 5 | |||||
2 | MATLAB'da bellek ve dosya yönetimini bilir. | 5 | |||||
3 | Grafikler oluşturabilir ve bunu raporlarda ve sunumlarda kullanmak üzere dışa aktarabilir. | 5 | |||||
4 | MATLAB geliştirme ortamını kullanarak komut dosyaları ve fonksiyonlar yazabilir. | 5 | |||||
5 | Akış kontrollerini kullanabilir (if-else, for, while, switch, try-catch). | 5 | |||||
6 | Dizeler, matrisler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | |||||
7 | MATLAB ile çeşitli mühendislik problemlerini analiz edebilir, modelleyebilir, çözebilir ve yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 | |||
8 | Uygulama sonucunda elde ettiği bulguları raporlayarak sunabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |